اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 153 طلبه اهل سنت کردستان صورت گرفت؛

برگزاری نخستین آزمون ورودی دانشگاه مذاهب در کردستان

خبرگزاری فارس: نخستین آزمون ورودی دانشگاه مذاهب اسلامی ویژه طلاب اهل سنت کردستان ظهر امروز با حضور 153 طلبه خواهر و برادر در سنندج برگزار شد.

برگزاری نخستین آزمون ورودی دانشگاه مذاهب در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس دانشگاه مذاهب واحد سنندج ظهر امروز در حاشیه برگزاری این آزمون، اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح علمی طلاب و روحانیون استان و آشنایی آنان با علوم روز، دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج علاوه بر جذب دانشجو از طریق آزمون سراسری اقدام به جذب طلاب و روحانیون مدارس علوم دینی استان در یک آزمون تخصصی نموده است.
سیدکامران فتح الهی افزود: در نخستین آزمون ورودی دانشگاه مذاهب ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کردستان بیش از 153 طلبه شرکت کردند که 60 نفر از آنان را طلاب برادر و 93 نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون دانشگاه مذاهب اسلامی علاوه بر تهران در دو شهر سنندج و زاهدان نیز دارای شعبه است و دانشجویان از مذاهب مختلف اسلامی در یک فضای تقریبی و وحدت‌آفرین مشغول به تحصیل علوم اسلامی در این مراکز دانشگاهی هستند.
فتح‌الهی با اشاره به ویژگی‌های این آزمون، اظهار داشت: افرادی که این آزمون ورودی را با موفقیت کسب کنند در مصاحبه شفاهی شرکت کرده و در پایان 40 نفر از شرکت کنندگانی که بالاترین حدنصاب را کسب کنند به عنوان دانشجو در رشته فقه و حقوق امام شافعی و در مقطع کارشناسی پذیرفته خواهند شد.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد سنندج خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دانشگاه مذاهب اسلامی واحد سنندج 43 دانشجوی خواهر و برادر اهل تسنن و اهل تشیع در مقطع کارشناسی و در دو رشته فقه و حقوق امام شافعی و فقه و حقوق امامی مشغول به تحصیل هستند و در سال تحصیلی جاری نیز امید است بیش از 40 دانشجوی جدید نیز این واحد دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز طی بازدید از برگزاری نخستین آزمون ورودی دانشگاه مذاهب اسلامی ویژه طلاب اهل سنت کردستانی با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه‌های حضور طلاب و روحانیون استان در مدارج بالای تحصیلی و زمینه‌های لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه مذاهب اسلامی بر تقویت هرچه بیشتر این دانشگاه در استان تأکید کرد.
حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی واحد سنندج با دربرگیری طلاب و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع فضای مناسبی را برای تقریب مذاهب مختلف اسلامی و تقویت اتحاد و انسجام بین روحانیون و دانش‌آموختگان این دانشگاه فراهم کرده‌است و امید است با حمایت‌های مسئولان استان بر امکانات آموزشی و خدماتی این دانشگاه افزوده شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول