اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی:

110 هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: در سال زراعی پیش رو مقرر شده است بانک کشاورزی بیش از 110 هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت کند.

110 هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود
داور ماهیکار در حاشیه مراسم معارفه رئیس شعب بانک کشاورزی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس‌ اظهار داشت: سال گذشته برای بیش از یک میلیون و 550 هزار نفر کشاورز بالغ بر 96 هزار میلیارد ریال تسهیلات کوتاه‌مدت و بلندمدت پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: امسال نیز بر مبنای مدیریت منابع و مصارف بانک کشاورزی تسهیلات خود را تا پایان سال زراعی پیش رو ادامه می‌دهد تا بتواند به زارعان و باغداران و همچنین دامداران خدمات مورد توجه را انجام دهد.
ماهیکار با بیان این‌که بانک کشاورزی به تنهایی 25 درصد مشتریان نظام بانکی را جذب و مدیریت می‌کند، خاطر نشان کرد: با همت و همیت مدیران و مسئولان بانک کشاورزی در اغلب موارد سعی شده است رضایت مشتریان به ویژه کشاورزان فراهم شود.
این مقام مسئول به قدمت ارایه خدمات از سوی بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: در خدمت‌رسانی بی‌منت شأن و جایگاه مشتریان و افراد مراجعه‌کننده به این بانک باید به شکل عالی و مطلوب رعایت شود.
وی اضافه کرد: در راستای توسعه بخش کشاورزی افزایش تولید و بروز و ظهور توانمندی فعالان این عرصه اعتبارات بانکی اهرم مهمی در حمایت از این بخش است به طوری که باید بر نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات نظارت شود تا مبادا در حوزه خارج از کشاورزی و زیرساخت‌های مربوط به آن صرف نشود.
ماهیکار گفت: این بانک مفتخر است 50 درصد منابع مالی مورد نیاز بخش کشاورزی را به تنهایی تأمین می‌کند و علاوه بر آن سهم مهمی در درآمدزایی، افزایش تولید و ارتقای کیفیت و رسیدن به مرز خودکفایی دارد.
وی افزود: نتیجه مطالعات کاربردی نشان می‌دهد که به ازای یک درصد اختصاص اعتبار و پرداختی آن توسط بانک کشاورزی 15 صدم درصد بر ارزش افزوده بخش کشاورزی افزوده شده و جایگاه این بخش در توسعه کشور بیش از گذشته معلوم و نمایان‌تر می‌شود.
ماهیکار به اولویت‌های امسال بانک کشاورزی در سال‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای توجه به موضوع جهاد اقتصادی این بانک برنامه‌های عدیده‌ای را در مرحله اجرا دارد و به یقین مجموعه شعارهای مطرح شده در عرصه تحول و جهاد اقتصادی را از شعار به شعور تبدیل می‌کند.
به گزارش فارس، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی تصریح کرد: ‌با این اقدامات در پایان سال این بانک کارنامه قابل قبولی را در حوزه جهاد اقتصادی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری ارایه می‌کند تا خدمتگزاری فعالان این بخش بیشتر نمود و عینیت پیدا کند.
ماهیکار ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با استفاده از تسهیلات پرداخت شده، طراحی سامانه‌های مصرف انرژی و آب و همچنین تلاش برای تأمین نقدینگی سوخت و انرژی مورد نیاز و اصلاح آنها را بسیار ضروری و با اهمیت توصیف کرد که به بخش کشاورزی به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز آنها توجه جدی دارد.
وی خاطر نشان کرد: در کنار این کار در پرداخت تسهیلات برای تأمین سوخت مرغداری‌ها و دامداری‌ها توجه جدی به کاهش مصرف و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی داریم تا بتوانیم به بخشی از اهداف مورد نظر دست یابیم.
ماهیکار توجه جدی به کشاورزی حفاظتی و اصلاح ساختار گلخانه‌های کشور را با هدف افزایش تولید و کاهش مصرف‌گرایی از دیگر برنامه‌ریزی‌ها و توجهات بانک کشاورزی در حمایت و پرداخت تسهیلات از کشاورزان توصیف کرد و ادامه داد: توجه به آبیاری تحت فشار با هدف مصرف بهینه آب و پرداخت تسهیلات برای بهره‌برداران این بخش از جمله الزامات بانک کشاورزی است.
وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: امسال در کل کشور بر مبنای کسب درآمد و موجود بودن نقدینگی تلاش می‌کنیم تا تسهیلات به موقع و مطلوب به کشاورزان و مشتریان پرداخت شود که انتظار داریم دریافت‌کنندگان تسهیلات نیز با پرداخت به موقع اقساط بانکی این مجموعه را بهتر و بیشتر در این موارد یاری کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول