اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ستار هدایت خواه در گفت و گو با فارس:

انکار «‌جنگ فرهنگی» همراهی با 'ستون پنجم' دشمن است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که جنگ فرهنگی بین جبهه حق و باطل را انکار می‌کنند، به نوعی با ‌ستون پنجم دشمن همراهی میکنند.

انکار «‌جنگ فرهنگی» همراهی با 'ستون پنجم' دشمن است
ستار هدایت‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی فارس اظهار داشت: در گذشته افرادی مثل مهاجرانی جنگ نرم را تبادل فرهنگی می‌نامیدند؛ حال آنکه دنیای استکبار از تمام ابزارهای سیاسی، نطامی، اقتصادی و فرهنگی خود برای جنگ فرهنگی استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: کسانی که منکر وجود این جنگ می‌شوند، به نوعی با ستون پنجم دشمن همراهی می‌کنند، چرا‌که کار ستون پنجم کم اهمیت جلوه دادن جنگ و وضعیت نمایاندن دشمن است.

نماینده مردم بویر احمد ادامه داد: کسانی که مانند ستون پنجم دشمن عمل می‌کنند، اگر از روش‌های خود نتیجه نگیرند، به عامل دشمن تبدیل می‌شوند و به انکار رویارویی جبهه حق و باطل می‌رسند.

هدایت‌خواه پیش زمینه همه جنگ‌های نظامی در طول تاریخ را رویارویی فرهنگی دانست و ادامه داد: آنجایی که ظاهرا یک جنگ نظامی در می‌گیرد، اگر ریشه‌ها دنبال شود، به یک رویارویی فرهنگی می‌رسیم.

این نماینده اصولگرا، پیروزی انقلاب اسلامی را موجب به خطر افتادن منافع استکبار عنوان کرد و افزود: تفکر انقلاب اسلامی در واقع ایدئولوژی دنیای استکبار که ‌همان اومانیسم است را تهدید کرد و اگر می‌بینیم آنها با ابزارهای نظامی سیاسی، تحریم اقتصادی و جنگ فرهنگی به میدان آمده‌اند، به دلیل رویارویی این دو تفکر و ایدئولوژی است. 

هدایت‌خواه با اشاره به اینکه کار به آنجا رسید که شاهد تشکیل ناتوی فرهنگی بودیم، گفت: تعبیر ناتوی فرهنگی، به معنای شکل‌گیری یک سازماندهی بین‌‌المللی در برابر تفکرات الهی انقلاب اسلامی از سوی دنیای استکبار است و در این جنگ، اندیشمندان غربی در کنار سردمداران آمریکا و دیگر ممالک غربی قرار گرفتند و علیه انقلاب اسلامی صف‌آرایی کردند. 

وی ابعاد جنگ فرهنگی را به اخلاقی و اجتماعی تقسیم کرد و ادامه داد: همانطور که گفتم تمام ابزارها در جنگ فرهنگی بکار گرفته می‌شود و هر جا جنگ نرم مؤثر نباشد، به جنگ سخت روی می‌آورند. 

هدایت‌خواه سست کردن عقیده به خدا را اصلی‌ترین شاخصه جنگ فرهنگی غرب با انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: این جنگ گاه شکل پنهان و گاه آشکار دارد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول