اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان:

تجاوزهای اسرائیل به لبنان مانع برقراری آتش بس دایمی است

خبرگزاری فارس: هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان اعلام کرد که اسرائیل هر روز حاکمیت لبنان را نقض می کند و این یکی از دلایل عدم برقراری آتش بس دایم میان تل آویو و بیروت است.

تجاوزهای اسرائیل به لبنان مانع برقراری آتش بس دایمی است
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "المنار"، "مایکل ویلیامز" هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان اظهار داشت: لبنان تنها کشور جهان است که حاکمیت آن تقریبا هر روزه نقض می شود. این در حالی است که میزان پایبندی لبنان به قطعنامه 1701 بسیار ممتاز بوده است. 

وی افزود: توقف حملات نظامی کاملا عملی شده است اما انتقال به مرحله آتش بس دایمی به دلایل مختلف بسیار دشوار است زیرا اسرائیلی باید متعهد شود به تعهدات متعددی پایبند شود.

وی با بعید دانستن جنگ جدید اسرائیل علیه لبنان گفت: مشکل روستای غجر باید هرچه سریعتر حل شود. البته علاوه بر موضع عقب نشینی اسرائیل از این روستا مسائل دیگری مرتبط با این روستا وجود دارد که قضیه مزارع شبعا یکی از آنهاست و دستیابی به آتش بس دایمی بدون حل این مشکلات امکان پذیر نخواهد بود.

ویلیامز تصریح کرد: از جمله مسائلی که مانع در مسیر پیشرفت در دستیابی به آتش بس دایمی می شود، نقض پیاپی حریم هوایی لبنان از سوی اسرائیل است.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل تصریح کرد: از سوی دیگر در خط آبی ما مشکل دیگری به اسم سلاح داریم. ما در سال 2006 میزان توانمندی نظامی حزب الله لبنان را دیدیم و اکنون گزارشهایی وجود دارد که بیانگر تقویت و تحکیم توانمندی های این حزب است. مهم برای اسرائیلی ها حل و فصل قضیه حزب الله لبنان و سلاح آن است و این خواست اسرائیل است.

رژیم صهیونیستی در حالی خواستار خلع سلاح حزب الله است که خود هر روز از زمین، آب و هوا به لبنان تجاوز می کند و حزب الله نیز تاکید دارد که این سلاح را برای دفاع از خود و وطنش در دست گرفته و تا زمانی که تجاوزها و تهدیدهای اسرائیل باشد، مقاومت نیز باقی خواهد ماند زیرا ماهیت سلاح حزب الله مقاومت و مقابله با تهدیدهای موجود است. از سوی دیگر گروه 14 مارس نیز همسو با اهداف اسرائیل موضوع سلاح حزب الله لبنان را بهانه کارشکنی های خود در روند سیاسی کشور کرده است.

انتهای پیام/.   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول