اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

آل اسحاق در اختتامیه نخستین دوره مدیریت اجرایی اتاق تهران:

بخش خصوصی دانشگاه تاسیس می کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی تهران در مراسم اختتامیه نخستین دوره MBA اتاق تهران برای کارآفرینان بر تاسیس دانشگاه توسط اتاق بازرگانی تاکید کرد.

بخش خصوصی دانشگاه تاسیس می کند
به گزارش فارس به نقل از  اتاق تهران، "دوره های کاربردی کوتاه مدت MBA با گرایش عمومی" را اتاق تهران با همکاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار می کند و نخستین دوره آن نیز از آبان ماه سال گذشته آغاز شد و اواخر تیرماه امسال با موفقیت به پایان رسید و در مراسمی که به همین منظور برگزار شد دانش پژویان این دوره گواهینامه پایان دوره خود را دریافت کردند.
تفاهمنامه همکاری برگزاری این دوره ها نیز شهریور ماه سال گذشته میان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید و قرار است بر طبق این تفاهمنامه، ده دوره کاربردی کوتاه مدت MBA با حضور اساتید عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف در محل اتاق تهران برگزار شود.
به این ترتیب، مراسم اختتامیه و اعطای گواهینامه پایان دوره MBA، سه شنبه گذشته در خیابان وزرا محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران برگزار شد. در این مراسم رییس و اعضای هیأت رئیسه و برخی اعضای هیأت نمایندگان اتاق تهران به همراه رییس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و فارغ التحصیلان این دوره حضور داشتند.
یحیی آل اسحاق رییس اتاق تهران، در مراسم اختتامیه این دوره، ضمن تبریک به فارغ التحصیلان این دوره گفت:اتاق بازرگانی تهران با برگزاری این دوره ها خیز بلندی در مسیر دانش محوری کردن اقتصاد بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی برداشته است.
آل اسحاق این خبر را نیز اعلام کرد که اتاق تهران با برگزاری دوره های آموزشی تا تأسیس یک دانشگاه در شأن بخش اقتصادی کشور پیش خواهد رفت.
رئیس اتاق تهران در جمع فارغ التحصیلان دوره کاربردی MBA، برگزاری این دوره را شروع یک کار بزرگ دانست که به زعم وی اتاق تهران روی آن حساب ویژه ای باز کرده است.
به گفته او، این دوره که به همت دانشگاه صنعتی شریف آغاز شده است اگر به خوبی پیش برود و نتایج خوبی داشته باشد و احساس شود که اتاق تهران از پس آن بر می آید این احتمال را باید داد که در حد تأسیس یک دانشگاه قدر و در شأن بخش اقتصادی کشور جلو خواهیم رفت.
رئیس اتاق تهران با بیان اینکه خاصیت بخش خصوصی این است که پله پله جلو می رود و یک پله را محکم برداشته سپس پله دیگری را روی آن می سازد،گفت: برگزاری دوره های کاربردی کوتاه مدت MBA در اتاق تهران را به عنوان گامی در مسیر دانش محوری فعالیت های اقتصادی می دانیمرا که اعتقاد داریم مسائل اقتصادی اگر قرار است به اهداف بلند دست پیدا کند،جز با ابزار علمی امکان پذیر نیست.

* دوره هایی برای بهبود کارکرد بنگاه های اقتصادی

مسعود نیلی رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نیز در این مراسم با بیان اینکه امسال چهل و ششمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی شریف است، گفت: در اواسط دهه 40 که دانشگاه صنعتی شریف تأسیس شد،تنگنای اصلی منابع انسانی کشور مهندسان بودند از این رو تربیت مهندسان برای توسعه صنعتی کشور جزو مأموریت اصلی این دانشگاه قرار گرفت.
نیلی که از اعضای تیم مشاوران اتاق تهران نیز است، افزود: از نیمه دوم دهه هفتاد به این فکر افتادیم که تنگنای منابع انسانی کشور آیا هنوز مهندسان هستند و یا نیاز به نگرش جدید داریم. اینگونه بود که در نهایت دانشکده مدیریت و سیستم در سال 1378 در این دانشگاه که جزو دانشگاه های فنی و مهندسی شناخته می شد تأسیس شد که در سال 1380 به دانشکده مدیریت و اقتصاد تغییر نام داد.
وی با اشاره به همکاری علمی دانشگاه صنعتی شریف و اتاق تهران، خاطرنشان کرد: از دو سال پیش موضوع توسعه آموزش های حرفه ای برای مدیران صنعتی را در دستورکار هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف قرار گرفت که در این ارتباط یک دوره را با موسسه مطالعات بهره وری اجرا کردیم که اختتامیه آن دوره یک ماه پیش برگزار شد.
نیلی افزود: سال گذشته به دنبال ارتباطاتی که من با اتاق بازرگانی تهران داشتم پیشنهاد همکاری علمی میان دانشگاه صنعتی شریف و اتاق تهران مطرح شد و پس از مذاکراتی که میان دو طرف صورت گرفت این علاقمندی در چارچوب تفاهمنامه ای بلندمت به امضا رسید.
وی اظهار داشت: اتاق تهران به دلیل شبکه ارتباطی گسترده و جایگاهی که در جامعه اقتصادی کشور دارد به نظر من می تواند طرف خوبی برای دانشگاه صنعتی شریف باشد.
رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد با بیان اینکه تابستان سال گذشته تفاهمنامه ای برای برگزاری ده دوره کاربردی کوتاه مدت MBA میان اتاق تهران و دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید،تصریح کرد که برگزاری این دوره ها، به بهبود کارکرد بنگاه های اقتصادی ختم خواهد شد.
نیلی با اذعان به اینکه دانشگاه صنعتی شریف حساب ویژه ای روی چنین تجربه ای که در اتاق تهران شکل گرفته باز کرده است، پیشنهاد کرد که برای تداوم ارتباط میان پارلمان بخش خصوصی و دانشگاه صنعتی شریف، هر چند وقت یکبار سمینارهای یک روزه ای برگزار شود که هم ارتباط میان دو طرف حفظ شود و هم این دو بخش به طور مستمر در جریان فعالیت همدیگر قرار بگیرند.
وی با اظهار امیدواری اینکه طی چند سال آتی ظرفیت منابع انسانی قابل توجهی در نتیجه برگزاری این دوره ها ایجاد شود، افزود: اگر روی توسعه ارتباط میان بخش خصوصی و دانشگاه سرمایه گذاری کنیم بازده آن مستمر خواهد شد.

* گزارش راسخ از برگزاری نخستین دوره

دبیرکل اتاق تهران نیز در این مراسم گزارش کوتاهی از برگزاری نخستین دوره کاربردی کوتاه مدت MBA در اتاق تهران ارائه کرد. محمدمهدی راسخ گفت: در سال 89 به دنبال توسعه برنامه های آموزشی اتاق تهران، مذاکراتی با دانشگاه صنعتی شریف داشتیم که منجر به امضای یک تفاهمنامه در شهریورماه سال گذشته برای برگزاری ده دوره MBA یکساله شد.
به گفته راسخ، نوزدهم آبان ماه سال گذشته نخستین روز این دوره با شرکت 25 دانش پژوه در محل ساختمان اتاق تهران برگزار شد. او شرکت کنندگان این دوره را از لحاظ مدرک تحصیلی ،پنج نفر با مدرک تحصیلی دکتری،11 نفر کارشناسی ارشد و 9 نفر کارشناسی عنوان کرد و افزود: جوان ترین شرکت کننده نخستین دوره کاربردی کوتاه مدت MBA اتاق تهران متولد 1364 و مسن ترین دانش پژوه متولد 1328 بود.
به گفته دبیرکل اتاق تهران، شرکت کنندگان این دوره با رشته های تحصیلی متنوع از جمله مهندسی برق،مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، معماری، زبان انگلیسی، بانکداری،مهندسی عمران،حسابداری،مهندسی متالوژی، مدیریت دولتی،مهندسی هسته ای و صنایع غذایی شرکت کرده بودند.
راسخ با بیان اینکه نخستین دوره MBA اتاق تهران 29 تیرماه سال جاری به اتمام رسید، یادآور شد که دوره دوم از آبان ماه امسال آغاز می شود. به گفته وی، اساتید دوره های کاربردی کوتاه مدت MBA اتاق تهران از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف هستند.
آقای راسخ همچنین این نکته را خاطرنشان کرد که اتاق تهران قصد دارد در نیمه دوم امسال نیز دوره سوم را برگزار کند.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول