اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت کوهنوردی کردستان:

کوهنوردان نمی‌توانند با طبیعت سوخته سازگار باشند

خبرگزاری فارس: یکی از کارشناسان طبیعت و محیط زیست و پیشکسوت عرصه کوهنوردی کردستان با اشاره به عدم توجه به طبیعت و محیط زیست در این استان، گفت: سازگاری با طبیعت و کوه‌های سوخته برای کوهنوردان قابل تحمل نیست.

کوهنوردان نمی‌توانند با طبیعت سوخته سازگار باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عباس محمدی قبل از ظهر امروز در همایش کانون کوهنوردان در سنندج، اظهار داشت: مسئله حفظ محیط زیست کشور و استان اولویت کوهنوردان است و باید مردم و مسئولان نیز مانع از نابودی طبیعت شوند.
پیشکسوت رشته کوهنوردی کشور تصریح کرد: کوهنوردی با طبیعت یک پیوند عمیق دارد و ما در منطقه‌ای از کشور هستیم که کوه‌های زیبای زاگرس در آن قرار دارد و تعداد زیادی از چشمه‌های آب شیرین در دل آن نهاده شده است.
محمدی در ادامه بیان داشت: جنگل‌های زاگرس امروزه مورد دستخوش بسیاری از مسائل قرار گرفته و روز بروز در حال نابودی هستند و کوه‌ها و درختان نیز به بهانه راه‌سازی، ساختمان‌سازی و سدسازی از بین می‌روند.
وی افزود: یک درخت در این مناطق با توجه به آب و هوای گرم و خشک آن بعد از 100 سال به قطر نهایی خود می‌رسد اما شمال کشور 50 سال طول می‌کشد که قطع درختان به نوعی مبارزه با طبیعت و ضرر به انسان‌هاست.
به گفته محمدی، اگر همین طور بخواهیم پیش‌روی کنیم با یک طبیعت سوخته روبه‌رو خواهیم شد که نه تنها جامعه کوهنوردی، بلکه مردم از آن گریزان خواهند بود.
این پیشکسوت رشته کوهنوردی کشور با اشاره به سدسازی در کشور، افزود: با سد سازی‌های امروزی تمام فضا‌های طبیعت خشک و نابود شده و از بین می‌روند و سازگاری با طبیعت و کوه‌های سوخته برای کوهنوردان قابل تحمل نیست.
محمدی خاطرنشان کرد: در شش سال گذشته طبق گزارش نمایندگان مجلس 148 هکتار از جنگل‌های کشور سوخته است.
وی در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولان کشور به این امر شد و گفت: امیدوارم بتوانیم با برگزاری بیشتر این گونه برنامه‌ها و همکاری مسئولان و هیئت‌های کوهنوردی بیشتر به این مسئله رسیدگی شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول