اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

لبنان خواستار استفاده از تجربیات ایران در زمینه تولیدات دارویی شد

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت لبنان خواستار استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولیدات دارویی و محصولات تولیدی کشورمان شد.

لبنان خواستار استفاده از تجربیات ایران در زمینه تولیدات دارویی شد
به گزارش خبرگزاری فارس، "احمد شیبانی" معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیئتی متشکل از تعدادی از مدیران شرکت‌های داروسازی کشورمان و نماینده دفتر همکاریهای علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری که سه‌شنبه برای گفت‌وگو با مسئولان بهداشتی و دارویی لبنان در خصوص اجرایی کردن توافقات امضا شده قبلی وارد بیروت شد، صبح چهارشنبه در محل وزارت بهداشت عمومی لبنان به صورت جداگانه با "علی حسن خلیل" وزیر بهداشت و مسئولان دارویی این وزارتخانه دیدار کرد.

در ابتدای دیدار با وزیر بهداشت لبنان، غضنفر رکن‌آبادی سفیر کشورمان گزارشی از آخرین وضعیت همکاریهای وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور و اقدامات صورت گرفته جهت تسهیل و تسریع این همکاریها از جمله ثبت واحد پول ایران در لبنان ارائه کرد و هدف از سفر هیئت مزبور را اجرایی کردن توافقنامه امضا شده بین دو کشور دانست.

در این دیدارها زمینه‌های همکاریهای مشترک بین دو کشور در حوزه‌های مختلف صادرات دارو و مواد اولیه ساخت و بسته بندی دارو از ایران به لبنان، همکاری در زمینه آموزش در حوزه داروسازی، سرمایه گذاری در ساخت کارخانه‌های مشترک تولید دارو در لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرف لبنانی در این دیدارها ضمن تجلیل از دستاوردهای عظیم علمی و فناوری در جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علمی، بر نیاز لبنان به استفاده از تجربیات علمی و محصولات تولیدی ایران در حوزه دارو و درمان ‌تأکید کرد.
 
معاون وزیر بهداشت کشورمان نیز ضمن تشریح پیشرفت‌های حاصله در زمینه تولید دارو در ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از جمله دستاوردهای منحصر به فرد در زمینه تولید داروهای درمان بیمارهای خاص و صعب العلاج از جمله ایدز، دیابت، هموفیلی و ... و داروهای ساخته شده با استفاده از فناوری پیشرفته، آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای ثبت این داروها در وزارت بهداشت لبنان و صدور آنها و دیگر تولیدات دارویی به لبنان را اعلام کرد.

طرفین همچنین در خصوص تداوم رایزنیها و اجرایی کردن توافقات به تفاهم رسیدند.

هیئت وزارت بهداشت کشورمان قرار است در ادامه دیدارهای خود با اتحادیه‌های تولیدکنندگان، وارد کنندگان و داروخانه داران لبنان نیز ملاقات و از چندین کارخانه داروسازی و بیمارستان نیز بازدید کنند.

انتهای پیام/ش
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول