اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی شهرداری رشت خبر داد:

تهیه طرح‌ موضعی بافت‌های تاریخی رشت

خبرگزاری فارس: معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت گفت: طرح‌های موضعی برای بافت‌های تاریخی و مذهبی رشت در راستای بهسازی بافت‌های فرسوده این شهر توسط مشاوران در دست تهیه است.

تهیه طرح‌ موضعی بافت‌های تاریخی رشت
مجید نوروزی امورز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سیاست شهرداری این شهر برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری اظهار داشت: شهر رشت حدود 750 هکتار بافت فرسوده مصوب دارد.
وی با بیان اینکه میزان واقعی موجود بافت فرسوده بیشتر  از این عدد است، افزود: با توجه به اولویت‌بندی‌های انجام شده میزان مذکور بافت فرسوده که در محدوده مرکزی شهر واقع شده از طرف وزارت مسکن و شهرسازی به تصویب رسیده است.
معاون معماری و شهرسازی شهردار رشت ادامه داد: شهرداری برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده چندین سیاست را به طور همزمان دنبال می‌کند.
وی بخشودگی 50 درصدی عوارض شهرداری برای دریافت پروانه را از جمله این سیاست‌ها برشمرد و عنوان داشت: به دلیل اینکه معمولا ساختمان‌های واقع شده در بافت فرسوده دارای عقب‌نشینی هستند به ازای هر یک متر مربع عقب‌نشینی به میزان 60 برابر قیمت منطقه‌ای ملک باقی مانده عوارض کسر می‌شود.
نوروزی افزود: در زمینه ضوابط شهرسازی نیز تراکم مجاز ساخت بر اساس زمین اولیه محاسبه می‌شود که این موضوع هزینه پروانه را به 80 درصد خارج از بافت تقلیل می‌دهد.
وی درباره بازگشایی خیابان‌های رشت بیان داشت: شهرداری رشت سعی در بازگشایی خیابان‌های طرح تفصیلی که از عمق بافت می‌گذرد، دارد و بازگشایی خیابان آیت‌الله ضیابری بافت فرسوده محله کرف‌آباد را تحت تاثیر قرار داده و موجب ایجاد انگیزه بیشتر سازندگان در بحث سرمایه‌گذاری در این بافت شده است.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: همچنین خیابان‌های شهید احمدزاده، معلم و ... که هر کدام از آنها تاثیر مستقیم در ارزش املاک اطراف خیابان دارند به نوعی قدرت خرید ساکنان بافت را افزایش داده است.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلاتی که از طرف بانک‌ها و دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: پرداخت وام‌های بدون سپرده و قابل انتقال موجب جذب بیشتر سرمایه و سرمایه‌گذاری در بافت شده است.
وی از تهیه همزمان طرح‌های موضعی برای بافت‌های تاریخی و مذهبی شهر رشت از جمله در منطقه ساغری‌سازان، خواهر امام رضا (ع) رشت، منطقه سلیمانداراب در محدوده آرامگاه میرزا کوچک و بازار بزرگ شهر توسط مشاوران ذی‌صلاح خبر داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول