اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست آستارا خبر داد:

کاهش 90 درصدی سوزاندن ضایعات برنج در آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست آستارا گفت: با توجه به پایان فصل برداشت محصول برنج و برگزاری جلسات توجیهی، بیش از 90 درصد کشاورزان آستارایی از سوزاندن کاه و کلش در شالیزارها خودداری کردند.

کاهش 90 درصدی سوزاندن ضایعات برنج در آستارا
ساسان اکبریپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به مضرات سوزاندن ناشی از کاه و کلش برنج در اراضی کشاورزی اظهار داشت: سوزاندن کاه کلش موجب آلودگی محیط زیست و بروز بیماریهای خطرناکی را به همراه دارد.
وی افزود: با برگزاری جلسات توجیهی با کشاورزان و دهیاران این شهرستان در باره جلوگیری از سوزاندن کاه و کلش در شالیزارها و ارائه راهکارهای مناسب روش بسته‌بندی کاه و کلش باقی مانده از شالیزارها، بسیاری از کشاورزان از ایجاد آلودگی محیط زیست و سوزاندن بقایای برنج که موجب بروز مشکلات تنفسی نیز میشود جلوگیری کردند.
رئیس اداره محیط زیست آستارا از کشاورزانی که در راستای حفاظت از محیط زیست از سوزاندن کاه و کلش منصرف شدند قدردانی کرد و اذعان داتش: با آموزش‌های لازم 90 درصد سوزاندن ضایعات برنج در آستارا کاهش یافته است که این امر نشانه همت بالای کشاورزان است.
وی افزود: با استفاده بهینه از کاه و کلش میتوان به عنوان یک منبع غذایی در تغذیه دام‌ها به‌ویژه در فصل سرد سال استفاده کرد که از این ته مانده‌ها در صنایع چوبی نیز استفاده می‌شود.
اکبری‌پور سوزاندن کاه و کلش و بقایای برنج را موجب از بین رفتن املاح مفید و ضعیف شدن خاک دانست و یادآور شد:
سوزاندن کاه و کلش سبب از بین رفتن املاح مفید و ضعیف شدن خاک شده و از میزان حاصلخیزی خاک میکاهد.
وی با بیان اینکه سوزاندن و از بین بردن کاه و کلش هیچ نفعی برای کشاورزان ندارد، خاطرنشان کرد: این امر تنها موجب آلودگی محیط زیست و بروز بیماریهای تنفسی میشود.
رئیس اداره محیط زیست آستارا متذکر شد: امسال با همکاری خوب کشاورزان و دهیاران این شهرستان، آمار سوزاندن کاه و کلش بسیار کاهش یافته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول