اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

فردا رسیدگی میشود

پرونده قتل دختر جوان در لانه کبوتر

خبرگزاری فارس: پرونده قتل دختر حوانی که توسط مرد جوانی در «لانه کبوتر» به قتل رسیده بود، صبح فردا در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی میشود.

پرونده قتل دختر جوان در لانه کبوتر
به گزارش خبرنگار حوادث فارس،‌ عصر 6 دی سال گذشته مأموران کلانتری 119 مهرآباد جنوبی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان خبر کشف جسد سوخته متعلق به یک زن در پشت‌بام یک مجتمع مسکونی در 30 متری جی، 13 متری حاجیان قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر مراتب به بازپرس کشیک قتل دادسرای امور جنایی و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.

با حضور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی، عوامل تشخیص هویت و تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل تحقیقات درباره این پرونده آغاز شد.

با آغاز تحقیقات عوامل تشخیص هویت و تیم بررسی صحنه جرم مشخص شد که جسد در لانه کبوترها قرار داشته است و با کشف بقایای به جای مانده پارچه در اطراف گردن جسد سوخته شده نیز بررسی فرضیه "ارتکاب قتل به شیوه خفه کردن " در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از اهالی مجتمع مسکونی مشخص شد که جسد سوخته شده متعلق به زن جوانی حدوداً 26 ساله به نام "مینا " است که با یکی از پسران مجتمع به نام مهران 20 ساله رابطه دوستی داشته است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده درباره ارتباط مهران با مینا بلافاصله با انجام هماهنگیهای قضایی لازم، این جوان در تاریخ 6 دی دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

در ادامه تحقیقات از متهم مشخص شد که وی اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه دارد؛ متهم که در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه ارتباط و آشنایی خود با مینا شده بود به ناچار لب به اعتراف گشود و درباره نحوه آشنایی خود با مینا به کارآگاهان گفت: حدود 6 ماه پیش در داخل پارک در حال مصرف شیشه بودم که با مینا آشنا شدم؛ او نیز مانند من به مصرف موادمخدر "شیشه " و "کراک " اعتیاد داشت و مصرف مشترک مواد زمینه آشنایی ما شده بود؛ پس از گذشت مدتی از این آشنایی به مینا پیشنهاد دادم برای مصرف شیشه به پشت بام منزل ما که در آن یک لانه کبوتر ساخته بودم بیاید و او نیز که جای مشخصی نداشت، پیشنهاد مرا قبول کرد و پس از آن مینا برای مصرف شیشه به مجتمع ما آمد.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: در طول مدتی که مینا برای مصرف مواد به پشت‌بام مجتمع ما میآمد، هر روز ساعت‌ها با یکدیگر شیشه مصرف میکردیم. پس از گذشت چند ماه و تمام شدن تمام پول‌هایم به مینا گفتم باید هزینه مواد خود را تأمین کند اما او ضمن اعتراض به این موضوع مرا تهدید کرد که در صورت تهیه نکردن مواد، موضوع مصرف شیشه هر دو نفرمان و تهیه محل مصرف مواد را با تمام اهالی مجتمع مسکونی مطرح خواهد کرد.

متهم درباره نحوه ارتکاب قتل گفت: ساعت 3 بامداد روز حادثه بود، به همراه مینا داخل لانه کبوتر مشغول مصرف شیشه بودم؛ پس از چندین ساعت مصرف شیشه بود که من در همان وضعیت به یاد تهدیدهای مینا افتادم. ناگهان چشمم به پارچه‌ای در داخل لانه کبوتر افتاد؛ بلافاصله پارچه را برداشته و به دور گردن مینا انداختم و آن قدر فشار دادم تا دیگر نفس کشیدنش قطع شد.

پس از اطمینان از مرگ مینا و برای صحنه‌سازی اقدام به آتش زدن جسد و لانه کبوترها کرده و به منزل بازگشتم؛ پس از چند دقیقه که اهالی مجتمع متوجه آتش‌سوزی در پشت‌بام شده بودند و سر و صدای آنها در تمام مجتمع پیچیده بود به همراه آنها به پشت‌بام رفته و به بهانه کمک کردن شروع به خاموش کردن آتش شدم.

با اعترافات متهم، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد که قرار است صبح فردا در شعبه 113 به این پرونده رسیدگی شود.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول