اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قذافی در جریان ناآرامی های لیبی 29 تن طلا فروخت

خبرگزاری فارس : رئیس جدید بانک مرکزی لیبی تاکید کرد همزمان با افزایش نا آرامی ها در این کشور قذافی حدود 20 درصد از ذخایر طلای لیبی را فروخت.

قذافی در جریان ناآرامی های لیبی 29 تن طلا فروخت
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز وی تصریح کرد قذافی در ماه آوریل سال جاری ۲۹ تن از ذخایر طلا را به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار به دلالان محلی فروخت و درآمد حاصل از آن را به پرداخت حقوق کارمندان اختصاص داده است .
طلا و نفت دو ثروت اصلی لیبی به شمار می رود . با سقوط رژیم معمر قذافی در طرابلس و تسلط مخالفان بر اکثر مناطق این کشور رفته رفته زندگی عادی به خیابانهای پایتخت بازمی گردد. شهروندان برای رفع مایحتاج روزانه خود داد و ستد می کنند و اقتصاد موتورمحرکه جامعه دوباره ناگزیر به حرکت درمی آید.
 ظرفیت اقتصادی لیبی با ذخیره نزدیک به 144 تن طلا بسیار بالاست. از سوی دیگراین کشور کم جمعیت با تولید ناخالص داخلی شصت میلیارد یورو سه درصد ذخایر نفتی دنیا را هم در اختیار دارد. تنها مشکل این است که اقتصاد بشکل نهادینه در طول چهاردهه گذشته در این کشور وجود نداشته و در انحصار نزدیکان و خانواده معمر قذافی بوده است.
 انتظار می رود بسیاری از سرمایه های لیبی درخارج از کشور که توسط مقامات غربی مسدود شده بود رفته رفته در اختیار ملت این کشور قرار گیرد و صادرات نفت و گاز نیز در این روزها که رکود اقتصادی و بدهکاری برخی مناطق دنیا را درنوردیده، حالت عادی روزهای قبل را بخود بگیرد.
انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول