اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هیئت رئیسه جلسه آینده دادگاه ویژه ترور حریری تعیین شد

خبرگزاری فارس: دادگاه بین المللی ویژه ترور "رفیق الحریری" هیئت رئیسه جلسه آینده این دادگاه را انتخاب و اعلام کرد.

هیئت رئیسه جلسه آینده دادگاه ویژه ترور حریری تعیین شد
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیرة"، دادگاه بین المللی ویژه بررسی ترور "رفیق الحریری" نخست وزیر پیشین لبنان، 5 قاضی را بعنوان هیئت رئیسه جلسه 20 سپتامبر این دادگاه انتخاب کرد.  

دادگاه بین المللی ویژه ترور حریری که مقر آن در لاهه است با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در جلسه 20 سپتامبر آینده این دادگاه "رابرت راث"قاضی سوئیسی رئیس این دادگاه خواهد بود و 4 قاضی جایگزین دیگر از جمله "میشلین برادی"  لبنانی، "دیوید ری" استرالیایی، "جانت نوسورثی" از جامائیکا، و "ولید عکوم" لبنانی از دیگر اعضای هیئت رئیسه دادگاه خواهند بود.
 
بر اساس این گزارش، این 5 قاضی می توانند پیش از زمان جلسه دادگاه با یکدیگر نشستی داشته باشند و قضایای مختلف را بررسی کنند که نشست اولیه با متهمان در صورتی که دستگیر شده باشند، تصمیم گیری درباره صحیح بودن محاکمه غیابی متهمان (در صورتی که دستگیر نشده باشند) و اولویت بندی مسائل مختلف از جمله موضوعات مورد بحث این قضات خواهد بود.
 
بر اساس آیین نامه این دادگاه 4 قاضی جایگزین می توانند در مراحل مختلف دادگاه حضور یابند و سوالات خود را در دادگاه مطرح کنند اما حق صدور رای را ندارند. در صورتی که هیئت رئیسه دارای حق صدور رای از پست خود کناره گیری کنند، این 4 قاضی می توانند جایگزین هیئت رئیسه شوند.

دادگاه ویژه پرونده ترور حریری 4 عضو حزب الله لبنان اخیرا حکم بازداشت 4 عضو حزب الله لبنان را صادر کرده است و پیش از این نیز در فوریه 2005، 22 نفر دیگر را متهم ترور حریری اعلام کرده بود. تاکنون دولت لبنان از دستگیری این 4 متهم خودداری کرده است. بویژه این که حزب الله لبنان بارها با ارائه اسناد متعدد تاکید کرده است که این دادگاه کاملا سیاسی و یک دادگاه اسرائیلی، آمریکایی است و هرگز به دنبال کشف حقیقت درباره پرونده ترور حریری نبوده است.
 
انتهای پیام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول