اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد:

تصویب راه‌اندازی نظام بهورزی در کشور

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تصویب تاسیس و راه‌اندازی سازمان نظام بهورزی کشور در این کمیسیون و ابلاغ آن به وزارت بهداشت خبر داد.

تصویب راه‌اندازی نظام بهورزی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن تامینی در جمع بهورزان گیلان در سالن اجتماعات معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان اظهار داشت: حوزه بهداشت به حضور بهورزها برای آگاهی از مشکلات درمانی روستاییان نیاز دارد و با وجود این افراد بهتر میتوان با مشکلات بهداشتی روستاها آشنا شد و آنها را برطرف کرد.
وی با اشاره به دغدغه بهورزان به‌منظور ساماندهی در یک تشکل صنفی و راه‌اندازی نظام بهورزی کشور افزود: سازمان نظام بهورزی در کمیسیون بهداشت تصویب شده و در مرحله نحوه اجرا به صورت نظام مستقل یا تلفیق آن با نظام پرستاری و بهداشت قرار دارد. 
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: پیگیری احتساب دو سال آموزش بهورزان به عنوان سنوات خدمت نیز در دستور کار کمیسیون و وزارت بهداشت قرار گرفته است.
وی با اشاره به نقش بهروزان در نظام سلامت گفت: بهورزان در زمینه گسترش بهداشت فعال هستند و همواره توانسته‌اند کمک بسیاری به نظام سلامت کنند. 
تامینی بیان داشت: پس از استقرار برنامه نظام پزشک خانواده که نتیجه آن جذب و آموزش بهورزان و دیگر نیروهای لازم و همچنین راه‌اندازی خانه‌های بهداشت در مراکز بهداشتی درمانی روستایی بود، شاهد پیشرفت شاخص‌های سلامت در کشور هستیم.
وی گفت: در قانون اساسی، سلامت به عنوان اصل مهم شناخته شده است و دولت مکلف به ارائه خدمات سلامت به مردم است.
نماینده مردم رشت در مجلس، مهم‌ترین رخداد در سال‌های اخیر را استقرار نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور دانست و تصریح کرد: این امر در زمان خود، انقلاب چشمگیری را در ارائه خدمات سلامت ایجاد کرد. 
وی با بیان اینکه بهورزها در روستاها فعالیت‌ می‌کنند، اذعان داشت: در حال حاضر با وجود اجرای طرح پزشک خانواده همچنان بهورزها نقش خود را در روستاها به خوبی ایفا می‌کنند. 
تامینی خاطرنشان کرد: پیگیریهای لازم برای اجرایی شدن طرح جایگزینی سنوات آموزشی به سنوات خدمتی بهورزان صورت گرفته است تا برای اجرای طرح مذکور با وزارت بهداشت به توافق برسیم.
وی پیشگیری از شیوع بیماری در جامعه را از تلاش‌های بیدریغ بهورزان در مناطق روستاهای کشور دانست و متذکر شد: خدمات بهداشتی ارائه شده به روستاییان توسط بهورزان نه تنها موجب سلامتی روستاییان میشود بلکه به تامین سلامت جامعه شهری نیز کمک میکند. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول