اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علوم‌ پزشکی گیلان خبر داد:

فعالیت 1832 بهورز در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی گیلان از فعالیت یک‌هزار و 832 بهورز در خانه‌های بهداشت این استان خبر داد.

فعالیت 1832 بهورز در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان داداشی عصر امروز در مراسم تجلیل از بهورزان نمونه گیلان اظهار داشت: بهورزان در خط مقدم جبهه سلامت قرار دارند و اصلی‌ترین رکن عدالت در حوزه سلامت هستند. 
وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: باید به‌جای توسعه روز افزون مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی، نگاهمان را معطوف به حوزه بهداشت کنیم تا مبتلا شدن به بیماری‌ها و نیاز به درمان که بسیار پرهزینه‌تر است را کاهش دهیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی گیلان گفت: باید پیشگیری اولویت حوزه سلامت در جامعه باشد و اگر خانه‌های بهداشت وظایف خود را به نحو مطلوب اجرایی کنند اثرگذاری آنها در حوزه سلامت بیش از مراکز درمانی می‌شود.
وی خلاقیت، توانایی و مجهز بودن به علم و تخصص را از مهم‌ترین ویژگیهای یک بهورز موفق دانست و تصریح کرد: هر قدر دانش و تجربه بهورزان بالاتر باشد و مهارت و خلاقیت بیشتری داشته باشند مثمرثمرتر واقع میشوند.
این مسئول با اشاره به بومی بودن بهورزان و زبان مشترک آنها با جامعه هدف در خانه‌های بهداشت، اضاف کرد: بومی ‌بودن بهورزان یکی از عوامل موفقیت این قشر است که با بهره‌گیری از این نقطه قوت میتوانند گام‌های خوبی در راستای ارتقای سلامت جامعه بردارند.
وی اذعان داشت: بهورزان نقش بسیار مهمی در سلامت جسم و روان‌ جامعه به‌عهده دارند به گونه‌ای که کاهش مرگ و میر کودکان یکی از آثار تلاش‌های بهورزان در جامعه است. 
داداشی، تلاش بهورزان در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی در جامعه را بسیار حیاتی دانست و ابراز داشت: پیشرفت‌های بهداشتی و شاخص سلامت توسط بهورزان در خانه‌های بهداشت به دست میآید. 
وی گفت: بهورزان از ساکنان روستاها گزینش ‌میشوند و به مدت دو سال تحت آموزش لازم توسط مرکز بهداشت استان قرار میگیرند و پس از آن در خانه‌های بهداشت روستاها مشغول فعالیت میشوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی گیلان با اشاره به ضرورت تجهیز مراکز بهداشتی در روستاها، متذکر شد: بخش بهداشت نیاز به توجه جدی دارد و ضرورت تجهیز مراکز بهداشتی در شهرهای کوچک و روستاها بسیار زیاد است و همه باید در این راستا حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بومی ‌بودن بهورزان یکی از عوامل موفقیت این قشر است که با بهره‌گیری از این نقطه قوت میتوان گام‌های خوبی در راستای ارتقای سلامت جامعه برداشت.
در پایان این مراسم از بهورزان نمونه گیلان با حضور مسئولان حوزه بهداشت و درمان این استان با هدایا و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول