اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خبرگزاری فارس:

کسی که جنگ فرهنگی را باور نکند‌، دنیا را نمی‌شناسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خبرگزاری فارس‌ گفت: کسی که جنگ فرهنگی و جنگ نرم را باور نداشته باشد‌، آرایش سیاسی و فرهنگی جهان را نشناخته‌ است و نمیتواند دنیا را اداره کند.

کسی که جنگ فرهنگی را باور نکند‌، دنیا را نمی‌شناسد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،‌ سید نظام‌الدین موسوی در جلسه تودیع و معارفه سرپرست خبرگزاری فارس در کرمانشاه افزود: برای پیروزی در جنگ فرهنگی لازم است که مسئولان‌، این جنگ را باور داشته باشند و صحنه و عرصه آن را به دقت بشناسند.
مدیر‌عامل خبرگزاری فارس با اشاره به مبارزه عظیمی که در عرصه فرهنگ وجود دارد، اضافه کرد: امروز شاهد جنگ نرم و فرهنگی هستیم که از طرف آمریکا و قدرت‌های غربی علیه اسلام و اسلامگرایان آغاز شده و اکنون در سطح منطقه رویارویی و نبرد دو اراده و مکتب لیبرال دمکراسی و ‌اسلام‌گرایی‌ کاملا مشهود است.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها‌ در خط مقدم این نبرد سنگین قرار دارند، خاطرنشان کرد: بعد از فتنه انتخابات سال 88‌، رسانه‌های غربی تحولات ایران را با بزرگ‌نمایی یا در بعضی از موضوعات با کوچکنمایی برای جهانیان به تصویر کشیدند و احساس آنها بر این بود که ایران به پایان راه رسیده است.
مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: رسانه‌های غربی از مدت‌ها پیش از انتخابات‌، این جنگ فرهنگی را برای ایران برنامه‌ریزی کرده بودند.
وی اضافه کرد: در نیمه دوم قرن بیستم بین دو قطب غرب و شرق یا دو بلوک لیبرالیسم و مارکسیسم از منظر نظامی موازنه قوا برقرار بود و چون هیچ یک از دو بلوک توان حذف دیگری را با تهاجم نظامی نداشتند‌، رقابت میان آنها به جنگ فرهنگی یا همان جنگ معطوف شد و نهایتا آنچه موجب از پای درآمدن اردوگاه سوسیالیسم و بلوک شرق شد‌، علاوه بر کاستی‌های درونی این مکتب‌، جنگ فرهنگی همه‌جانبه‌ای بود که از سوی اردوگاه غرب و رسانه‌های وابسته به آن سامان داده شده بود.
موسوی ادامه داد: امام خمینی (ره) در نامه‌ معروف خود به گورباچف پیش‌بینی کرده بودند که مشکل‌ شوروی سابق اقتصادی نیست. بلکه بیخدایی و نداشتن تکیه‌گاه معنوی است که باعث شده تا صدای خرد شدن استخوان‌های مارکسیسم به گوش برسد.
وی تصریح کرد: بعد از فروپاشی شوروی سابق‌، تصور تئوریسین‌های آمریکایی و غربی این بود که نظم نوین جهان به سرکردگی آمریکا شکل گرفته است؛ به گونه‌ای که افرادی مانند فوکویا‌ما با اعلام اینکه تاریخ به پایان رسیده است و دیگر شاهد مبارزه بین ایدئولوژیها نخواهیم بود‌؛ لیبرال دموکراسی را پایان تاریخ دانستند.
موسوی افزود: اما طولی نکشید که تئوریسن‌های آمریکایی و سران ایالات متحده فهمیدند که نظم نهایی مبتنی بر لیبرال دموکراسی حاصل نخواهد شد چون رقیبی جدی چون مکتب اسلام و یا به تعبیر آنها اسلام سیاسی وجود دارد و در صحنه است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اتفاقاتی که در جهان اسلام به وقوع پیوسته‌ «بیداری اسلامی» است، افزود: حرکت‌ها و قیام‌های بزرگ منطقه از محل نماز جمعه شروع میشود و با شعارهای اسلامی تداوم مییابد و در نهایت به پیروزی میرسد و این مفهومی  جز بازگشت مردم منطقه به هویت اسلامی ندارد. 
 مدیر‌عامل خبرگزاری فارس با اشاره به اتفاقات رخ داده در کشورهایی نظیر تونس و مصر تصریح کرد: رسانه‌های غربی در صدد القای این نکته‌اند که قیام‌های مردم این کشورها صرفا ناشی از مشکلات اقتصادی است؛ این البته بخشی از واقعیت است اما دلیل و منشا این فقر مردمی چیست و مسئول فقر در این کشورها چه کسی است. 
وی خاطرنشان کرد: دولت سرنگون شده مصر دومین کشور دریافت کننده کمکهای آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحد استراتژیک آنها بود و لذا اگر فقری در این کشور وجود دارد به علت تسلط کامل آمریکا بر آن است. 
موسوی ادامه داد: دولت تونس که بویی از مردم‌سالاری و دموکراسی نبرده بود و کاملا مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده‌، ویترین اقتصادی غرب در شمال آفریقا شناخته می‌شد و اگر مردم آن از فقر می‌نالیدند به دلیل استیلای اقتصاد غربگرایانه بود.
وی اضافه کرد: قطعا بخشی از ریشه‌های قیام‌های مردم منطقه ، اعتراض به فقر، فساد و تبعیض حاکمان مستبد و غرب‌گراست اما علت واقعی خودآگاهی مردم و بازگشت آنها به خویشتن و هویت اسلامی است.
مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه تصریح کرد: در این تحولات عظیم که در یک سوی آن اراده ملت‌های بیدار شده مسلمان و در طرف دیگر‌، مداخله جویان غربی و دیکتاتورهای وابسته به آنها قرار دارند‌؛ نقش رسانه‌ها یک نقش اساسی است.
وی تصریح کرد: البته باید با کمال تاسف گفت که نقش رسانه‌های وابسته به آمریکا و صهیونیسم در این رویارویی‌، گسترده‌تر و پیچیده‌تر است‌، هرچند این توان رسانه‌ای غربی‌ها در مقابل اراده ملت‌ها تاکنون نتوانسته است کاری جدی از پیش ببرد.
موسوی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر این‌که در حوزه مسائل داخل کشور نیز رسانه‌ها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: یکی از وظایف مهم رسانه‌ها بیان مشکلات مردم و تالیف مطالبات مردم و انتقال آن به مسئولان است و مسئولان نباید از رسانه‌ها صرفا انتظار تمجید داشته باشند.
وی تاکید کرد: انتقاد منصفانه و انعکاس واقع‌بینانه پیشرفت‌ها و نقاط مثبت‌، تعهد اجتماعی رسانه‌هاست و مسئولان باید با ارتقای روحیه نقد‌پذیری‌، رسانه‌ها را در ایفای این کار ویژه‌ها یاری کنند. 
مدیر‌عامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه باید رسانه‌ها شناسنامه‌دار و قانونی حمایت شوند‌، گفت: اگر رسانه‌های رسمی و شناسنامه‌دار تقویت شوند و مسئولان با سعه صبر انتقادات سازنده آنها را بشنوند‌، کسی به دنبال وبلاگ‌ها و سایت‌های بی‌شناسنامه و اخبار و شایعات بیپایه و اساس آنها نخواهد رفت.
موسوی با اشاره به دو استراتژی مهم خبرگزاری فارس‌، تصریح‌ کرد: اولین راهبرد‌، حرکت به سمت تاثیر‌گذاری منطقه‌ای است.
وی افزود:‌ با اینکه جمهور‌ی اسلامی ایران تاثیر سیاسی و نفوذ معنوی بسیار خوبی در منطقه دارد اما‌ رسانه‌های ما تاثیر منطقه‌ای ندارند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: امرو‌زه حداقل در خاور‌میانه هیچ اقدام و حرکتی بدون همراهی ایران میسر نیست و این نشان از تا‌ثیر سیاسی و نفوذ معنوی ایران در منطقه دارد اما قدرت و تاثیر رسانه‌ای ما در منطقه چنین عمق و بردی ندارد.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری سایر کشورهای منطقه در حوزه رسانه‌ای تاکید کرد‌: کشور‌هایی در منطقه هستند که هیچ‌گونه توان سیاسی و اجتماعی ندارند‌ ولی از طریق رسانه‌های منطقه‌ای خود تا‌ثیر‌گذار هستند‌، اما ایران آژانس‌ها و شبکه‌های خبری تاثیرگذار را در منطقه‌ ندارد.
مدیر‌عامل خبر‌گزاری فارس با اشاره به حضور رسانه‌ای غربی‌ها در منطقه در کشور های همسایه‌ ایران گفت: در کشوری مثل تاجیکستان که اهمیت راهبردی برای آمریکا هم ندارد‌، رادیو آزادی وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا مجموعه‌ای رسانه‌ای با ظرفیت 40 نفر ایجاد کرده و این نشان دهنده سرمایه‌گذاری عظیم غربی‌ها در حوزه جنگ نرم در منطقه ماست و مسئولان ما باید برای مقابله با این جنگ همه‌جانبه‌، رسانه‌های تاثیرگذار ایرانی را تقویت کنند تا آنها نیز بتوانند همسو با منافع ملی کشورمان در منطقه ایفای نقش کنند.
موسوی راهبرد دیگر خبرگزاری فارس را ارتقای کیفی دفاتر نمایندگی خبرگزاری فارس در استان‌ها ذکر کرد و افزود: تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی بودن تحقق عدالت رسانه‌ای میسر نیست و باید به گونه‌ای جهت‌گیری رسانه‌های ما تغییر یابد که آنها آینه تمام‌نمای همه ایران باشند.
وی در پایان با تشکر از زحمات و تلاش‌های رسول شکری‌نیا سرپرست سابق‌ نمایندگی خبرگزاری فارس در استان کرمانشاه طی سال‌ها تصدی مسئولیت خود‌، برای زهره رضایی سرپرست جدید این نمایندگی آرزوی موفقیت کرد و از مسئولان استانی خواست تا مثل گذشته با تعامل مثبت‌، وی را در انعکاس دقیق و منصفانه تحولات و رخدادهای استان یاری کنند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول