اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

11 سپتامبر؛ فریبی که جهان را تغییر داد-15

پیش بینی اوباما از وقوع حملات تروریستی در سالروز حملات 11 سپتامبر

خبرگزاری فارس: تحقیقات و بررسی های انجام شده درباره حملات یازده سپتامبر 2001 در آمریکا شواهد بسیاری را از اطلاع مقامات دولت وقت آمریکا از وقوع این حملات بر جای گذاشته است و هم‌اکنون "باراک اوباما" نیز پیش‌بینیهای جدیدی را در آستانه سالروز این واقعه مطرح می کند.

پیش بینی اوباما از وقوع حملات تروریستی در سالروز حملات 11 سپتامبر
به گزارش فارس به نقل از روزنامه "یو اس ای تودی"، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه و در آستانه دهمین سالروز حملات 11 سپتامبر به تمام مقامات دولت آمریکا دستور داده است که کاملا "گوش به زنگ" باشند.
 
"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: در حال حاضر هیچ تهدید خاص و موثقی درباره حمله ای تروریستی در سالروز 11 سپتامبر وجود ندارد.
 
وی در ادامه تأکید کرد: با این وجود ما همواره گوش به زنگ هستیم چه در روز سالگرد این حملات و چه بعد از آن.
 
آیا امسال نیز در سالروز واقعه 11 سپتامبر باید منتظر اتفاق خاصی باشیم؟
 
تقلا و جنب و جوش اوباما در روزهای باقی مانده تا دهمین سالروز حملات یازده سپتامبر به شدت افزایش یافته است و وی در هفته های اخیر جلساتی را با تیم امنیت ملی خود برگزار کرده است.
 
آخرین جلسه اوباما با تیم امنیتی وی در کاخ سفید، روز سه شنبه برگزار شد و ظاهرا در این نشست درباره طرح‌های امنیتی برای سالروز حملات یازده سپتامبر در آمریکا بحث و گفت‌وگو شده است.
 
"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: این تنها بخشی از مجموعه نشست‌هایی است که طی 4 ماه گذشته برگزار شده است. برخی از این نشست ها به ریاست اوباما و برخی دیگر نیز به ریاست "جان برنان" مشاور کاخ سفید در امور مقابله با تروریسم بوده است.
 
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اوایل روز گذشته اعلام کرد که سطح هشدار را در تمام تأسیسات نظامی در آستانه سالروز حملات یازده سپتامبر افزایش داده است.
 
"جرج لیتل" سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: این اقدامات در واکنش به هیچ تهدید خاصی نیست، اما بخشی از یک سری اقدامات احتیاطی است.
 
بنا بر این گزارش، اوباما در نظر دارد تا در دهمین سالروز حملات یازده سپتامبر از هر سه محل این حملات در روز 11 سپتامبر 2001 دیدن کند.
 
مقامات دولت آمریکا پیش از 11 سپتامبر 2001 از وقوع حملات مطلع بودند
 
شواهد بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه دولت آمریکا از وقوع حملات یازده سپتامبر حتی پیش از 11 سپتامبر 2001 مطلع بود. یکی از این شواهد اعتراف مدیر وقت آژانس امنیت ملی آمریکا در زمان وقوع این حملات است.
 
"مایکل هیدن" مدیر وقت آژانس امنیت ملی آمریکا در زمان وقوع حملات یازده سپتامبر اعلام کرده است، " انتظار 11 سپتامبر را داشتیم ولی تصور نمی کردیم به وقوع بپیوندد". این درست مشابه اظهارات کنونی "باراک اوباما" و دیگر مقامات آمریکا است که هم‌اکنون در آستانه دهمین سالروز این حملات مطرح شده است.
 
تنها تفاوتی که رفتار کنونی مقامات آمریکا با رفتار مقامات دولت "جرج بوش" رئیس جمهوری سابق آمریکا در آستانه روز 11 سپتامبر دارد این است که در آن زمان واشنگتن تصمیم گرفت بیشتر سکوت کند و تمهیدات امنیتی را که اتخاذ میکرد در خفا صورت دهد.
 
چرا در روز 11 سپتامبر 17 دوربین تلویزیونی در فواصل مختلف برج های دوقلو نصب شده بود؟

در روز یازده سپتامبر سال 2001، روزی که برج‌های دوقلو در نیویورک و ساختمان پنتاگون در واشنگتن و یک ساختمان دیگر در ایالت پنسیلوانیا هدف قرار گرفتند، تنها در ساختمان‌های برج‌های دوقلو تعداد بسیاری از کارکنان از جمله 4 هزار نفر یهودی مرخصی بودند. آیا مرخصی چهارهزار نفر بدون هماهنگی قبل امکان پذیراست؟ همین یک مورد نشان دهنده اطلاع مقامات ساختمان‌های تجارت جهانی از وقوع حادثه‌ای در روز 11 سپتامبر بود و این مرخصی بخش اعظمی از کارکنان این مراکز یکی از اقدامات امنیتی که دولت آمریکا تصور میکرد در خفا در حال اجرای آن است.
 
یکی دیگر از شواهدی که از تمهیدات مقامات آمریکا پیش از وقوع حملات یازده سپتامبر حکایت داشت، نصب دست کم 17 دوربین تلویزیونی در فواصل مختلف و زوایای گوناگون از برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی بود که بلافاصله به محض شروع حملات و آتش سوزی ها در برج‌های دوقلو تصاویر مختلفی را از زوایای گوناگون بر روی شبکه های تلویزیونی مخابره کردند. چرا در آن روز توجه بسیاری از شبکه های تلویزیونی به این برجها جلب شده بود و حتی پیش از اینکه اتفاقی بیفتد تیم های فیلمبرداری خود را به این محل اعزام کرده بودند؟
 
انتهای پیام/ض.ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول