اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

دبیرکل سازمان اکو در ایران خبر داد:

اختصاص 9 میلیون یورو به مبارزه با مواد مخدر در منطقه اکو

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان اکو در ایران با بیان ضرورت‌های مبارزه با مواد مخدر در کشورهای منطقه اکو از اختصاص بودجه 9میلیون یورویی توسط اتحادیه اروپا برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

اختصاص 9 میلیون یورو به مبارزه با مواد مخدر در منطقه اکو
طهماسبی در حاشیه اختتامیه دوره آموزشی جاسازی و کشف مواد مخدر که با حضور نمایندگان از 6 کشور عضو اکو برگزار شده بود در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: با توجه به تهدیدات مواد مخدر کشورهای عضو اکو با پیشنهاد ایران اولین دوره آموزشی مبارزه با مواد مخدر از تاریخ 14 تا 17 شهریور در تهران برگزار شد. خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته از سوی ایران طرح مبارزه با مواد مخدر برای نخستین بار در سازمان اکو مطرح و عملیاتی شد و ما را در این سازمان بر آن داشت تا علاوه بر فعالیت در زمینه مواد مخدر با جرایم سازمان یافته و مبارزه با تروریسم وارد عمل شویم. این در حالی است که سازمان اکو یک سازمان کاملا اقتصادی است.
همچنین مریزا محمد نعیم نماینده کشور افغانستان در این کلاس های آموزشی در گفت‌وگو با فارس گفت: خوشبختانه رابطه بسیار مؤثری مابین کشور تاجیکستان و ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر پدید آمده که این زمینه را برای استفاده از تجربیات ایران در این بخش برای کشور تاجیکستان فراهم میآورد.
وی ادامه داد:‌ مقوله مواد مخدر در کشور تاجیکستان از سال 1992 مطرح گردیده لذا ضروری است تا با حضور در کلاس‌های آموزشی از راهکارهای جدید مبارزه با مواد مخدر آگاهی یابیم.
گفتنی است، در دوره آموزشی کشف و جاسازی مواد مخدر که به میزبانی ایران در دانشگاه انتظامی پلیس برگزار شده بود کشورهای قرقیزستان، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکیه و تاجیکستان حضور داشتند.
انتهای پیام/ز
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول