اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بیماریهای قابل انتقال انسان و دام وزارت بهداشت:

آموزش سبب پیشگیری از بیماری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بیماریهای قابل انتقال انسان و دام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: ارائه آموزش‌های پیشگیرانه در زمینه بیماریها از ضروریات است چرا که آموزش‌نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به بیماری دارد.

آموزش سبب پیشگیری از بیماری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا شیرزادی در مراسم افتتاحیه همایش کشوری تب ‌مالت در اراک اظهار داشت: تب مالت از بیماریهای مهم عفونی کشور است که تولیدات پژوهشی در این حیطه از اهمیت ویژه‌ای برای برنامه‌ریزان کشوری و حوزه سلامت برخوردار است که میطلبد در این زمینه بیش از گذشته کار پژوهشی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: یکی از راه‌‌های جلوگیری از شیوع این بیماری فرهنگ‌سازی، ارائه آموزش‌‌های پیشگیرانه و تقویت امور پیشگیرانه است تا بدین‌ وسیله بتوان از ابتلا به این بیماری کاست.
رئیس اداره بیماریهای قابل انتقال انسان و دام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیماریهای عفونی یکی از تهدید‌های جدی حوزه سلامت به شمار میرود، افزود: وزارت بهداشت و درمان برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مبارزه با این بیماری در دستور کار قرار داده است.
رئیس اداره بیماریهای قابل انتقال انسان و دام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: 81 درصد مبتلایان به تب مالت در کشور به صورت تماس مستقیم و 19 درصد به صورت غیرمستقیم و با استفاده از مصرف مواد لبنی آلوده به این بیماری مبتلا میشوند.
وی ادامه داد: میانگین آمار مبتلایان به تب مالت در ایران 15 نفر به ازای هر یکصد هزار نفر است که 77 درصد از مبتلایان، ساکنان مناطق روستایی هستند.
شیرزادی گفت: بدون شک در امر مبارزه با این بیماری تقویت امکانات آزمایشگاهی و تشخیصی بیماری تب مالت و نظارت‌های بهینه بر کوچ عشایر و جابه جایی دام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی ایران نیز با بیان اینکه بیماریهای عفونی و مشترک بین دام و انسان سلامت جامعه را تهدید میکند، بیان کرد: جلوگیری از بیماریهای عفونی نقش موثری در سلامت جامعه دارد که باید با حساسیت‌ویژه‌ای به آن پرداخت.
مینو محرز اظهار داشت: بخش اعظمی از بیماریهای نو پدید و نوظهور دارای منشا دامی هستند که میطلبد وزارت بهداشت و درمان و دامپزشکی کشور با تعامل و تقویت و همکاریهای دوجانبه اقدامات لازم  پیشگیرانه را در این زمینه اجرایی کند.  
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان مرکزی نیز گفت: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای جمع‌آوری آخرین تولیدات و اطلاعات علمی کشور در حوزه بیماری تب مالت و راهکارهای پیشگیری، کنترل و درمان آن است.
مجید رمضانی افزود: شرکت کنندگان در این همایش در شش محور اپیدمولوژی، تشخیص، درمان، پرستاری، دامپزشکی و علوم پایه به بررسی و تبادل نظر حول محور بیماری بروسلوز (تب مالت) میپردازند.
وی با بیان اینکه 100 مقاله از سراسر کشور با موضوع تب مالت به دبیرخانه همایش ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد 13 مقاله به صورت سخنرانی و 47 مقاله به صورت پوستر ارایه شده است.
همایش کشوری تب مالت (بروسلوز) با همکاری انجمن حمایت از بیماریهای عفونی، مراکز تحقیقات عفونی و سلولی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک و انجمن متخصصان عفونی کشور هم اکنون در اراک در حال برگزاری است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول