اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

توقف شهر دقیانوس ناراحتی جیرفتی‌ها را آلام می‌بخشد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: فقط توقف سریال «شهر دقیانوس» ناراحتی جیرفتی‌ها را آلام می‌بخشد.

توقف شهر دقیانوس ناراحتی جیرفتی‌ها را آلام می‌بخشد
به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمود معناصری در جمع خبرنگاران و هنرمندان و سایر اقشار معترض به پخش سریال «شهر دقیانوس» اظهار داشت: این سریال تلاش در متحجر، خشن، معتاد و ... نشان دادن مردم شریف و ولایتمدار شهرستان جیرفت به عنوان وطن دوم مقام معظم رهبری دارد.
وی افزود: این سریال اهانت‌آمیز به صورت آشکار فرهنگ و تمدن مردم جیرفت را زیر سئوال برده و سبب جریحه‌دار شدن احساسات پاک آنان شده است و تنها توقف آن می‌تواند، کمی از این احساس ناراحتی بکاهد.
معناصری تصریح کرد: در این سریال محسن جیرفتی با بازی کامران تفتی یک جوان خشن، معتاد و بی‌فرهنگ نشان داده شده است که به میراث فرهنگی وطن خود خیانت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در سال ساخت این فیلم شهر جیرفت به عنوان یکی از هزار شهر سالم دنیا معرفی شده است، گفت: در کنگره‌ای که به همین مناسبت در تهران با حضور حدود 40 درصد شهرداران خارجی برگزار شد، لوح تقدیر دریافت کرد.
معناصری بیان کرد: با وجود همه این موارد، امروز مشاهده می‌کنیم در کمال بی‌احترامی به مردم جیرفت، آن‌ها را افرادی ناآشنا با بهداشت و نظافت نشان می‌دهد.
وی گفت: این شهرستان، هر سال بیش از 40 نفر در رشته‌های پزشکی پذیرش دارد و نخبگان زیادی را به عرصه‌های بین‌المللی تقدیم کرده، اما این سریال به همه مردم جیرفت به ویژه نخبگان و جوانان توهین کرده است.
معناصری خاطرنشان کرد: در سریال «شهر دقیانوس» شهرستان جیرفت را هم‌مرز با افغانستان نشان می‌دهد در حالی که این شهرستان هیچ مرز مشترکی با افغانستان ندارد.
وی پوشش و گویش شخصیت‌های این سریال را نیز کاملا مغایر فرهنگ مردم این خطه دانست و افزود: همه این موارد گویای وجود دست‌های پنهان در پشت پرده ساخت این سریال است.
معناصری با اشاره به اینکه شهرستان جیرفت همیشه در عرصه میراث فرهنگی مظلوم شناخته شده است، عنوان کرد: در زمان مسئولیت کارنما در اداره کل میراث فرهنگی از ایشان در یک برنامه 30 دقیقه‌ای در شبکه دود سیما دعوت به عمل آمد تا در رابطه با این شهرستان صحبت کند.
معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت ابراز داشت: اما وی در این برنامه از هر نقطه‌ای به جز جیرفت نام برد که با اعتراض مواجه شد، اما بیان کرد، «من اینگونه صلاح دیده‌ام که در این زمینه صحبت نکنم».
وی با بیان اینکه ساخت این فیلم نیز در زمان ایشان صورت گرفته است، افزود: در این فیلم مشاهده می‌کنیم که چگونه فرهنگ و تمدن 7 هزار ساله جیرفت که تمدن‌های معروف هند، چین و بین‌النهرین را تحت‌الشعاع قرار داده است، انکار می‌کند و وارونه جلوه می‌دهد.
معناصری خواستار معرفی مشاور و تهیه‌کننده جیرفتی برای اصلاح گویش، فرهنگ و آدابی و رسوم این فیلم شد و تصریح کرد: در قسمت‌های بعد فرماندار جیرفت را شخصی 100 درصد معتاد نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین توهین به مدیران و شهروندان این شهرستان است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول