اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی خبر داد:

پرداخت 474 میلیارد ریال سهام عدالت در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: 474 میلیارد ریال سهام عدالت در آذربایجان غربی پرداخت شده است.

پرداخت 474 میلیارد ریال سهام عدالت در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسین دبیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهام عدالت در 11 گروه جامعه هدف شامل مددجویان و نهادهای حمایتی، روستاییان، شاغلان و بازنشستگان، زنان کارگر سرپرست خانوار، ایثارگران، کارکنان ستادهای نماز جمعه، بیماران خاص، روزنامه‌نگاران، طلاب حوزه‌های علمیه، فعالان قرآنی و تاکسیرانان است که تا کنون به پنج گروه از جمله مددجویان در دو نوبت و بازنشستگان، شاغلان، روستاییان و عشایر در یک نوبت پرداخت شده است.
وی افزود: در استان آذربایجان غربی یک میلیون و 856 هزار و 321 نفر شناسایی شده‌اند که از این تعداد یک میلیون و 716 هزار و 164 نفر ثبت‌نام شده‌اند که این تعداد 92.4 درصد از مشمولان را شامل می‌شود.
دبیری تصریح کرد: از جمعیت 3 میلیون و 50 هزار نفری استان 61 درصد برای دریافت سهام عدالت شناسایی شده‌اند.
این مقام مسئول با اشاره به میزان پرداختی سود سهام در استان گفت: تا کنون 474 میلیارد و 271 میلیون و 776 هزار و 400 ریال از سود سهام به پنج گروه یاد شده پرداخت شده است.
وی احساس تعلق اجتماعی و مشارکت مردم، افزایش امید به زندگی، کوچک کردن دولت و حدف انحصار و رونق بورس و سرمایه‌گذاری را از اثرات واگذاری سهام عدالت در جامعه خواند.
دبیری در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدقمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یکی از هفت محور اصلی در طرح‌های تحول اقتصادی کشور است و در مرحله ثبت‌نام خانوارها 864 هزار و 969 نفرخانوار ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 847 هزار و 749 نفرخانوار ثبت‌نام نهایی شده و 17 هزار و 220 نفر خانوار نیز ثبت‌نام موقت شده‌اند و 15.5 درصد از تعداد ثبت‌نام کنندگان مرحله اول انصراف داده‌اند.
وی افزود: در راستای اجرای هر چه بهتر این قانون، ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اقدامات متعددی انجام داده و لحظه به لحظه چگونگی اجرای قانون از سوی دبیرخانه ستاد هفمندی رصد می‌شود همچنین زمانی که اوج توطئه‌های دشمن بود همکاری و مشارکت مردم توفیق این قانون را تا کنون فراهم کرده است.
دبیری ادامه داد: با توجه به اجرای این قانون در استان صرفه‌جویی‌هایی در زمینه حامل‌های انرژی و آب و برق صورت گرفته که از ابتدای اجرای هدفمندی یارانه‌ها تا پایان مردادماه سال جاری در مصرف بنزین 10.3 درصد، نفت سفید 42.، نفت گاز 6.1، گاز مایع 1.3 درصد کاهش مصرف وجود داشته و در مصرف برق 125 هزار و 748 مگاوات ساعت کاهش مصرف داشته‌ایم که این کاهش‌ها در زمان پیک باز شب 8.5 درصد و در روز 2.4 درصد را نشان می‌دهد که در زمان شب مربوط به مصارف خانگی است.
این مقام مسئول در مورد صرفه‌جویی آب خاطرنشان کرد: در مصرف آب نیز چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول