اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

گزارش فارس از سی‌و سومین مراسم بزرگداشت شهدای 17 شهریور/

تمدن: برکت خون شهیدان 17 شهریور دیکتاتورها را از کاخ‌ها به قفس‌ها کشاند

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: امروز به برکت خون شهیدان 17 شهریور دیکتاتورها و جلادان از قصرها به قفس‌ها و از کاخ‌ها به سیاه‌چاله‌ها افتادند؛ این شهدا حلقه اتفاق و وحدت مسلمین هستند.

تمدن: برکت خون شهیدان 17 شهریور دیکتاتورها را از کاخ‌ها به قفس‌ها کشاند
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، مرتضی تمدن در مراسم بزرگداشت شهدای 17 شهریور که امروز در میدان شهدا تهران برگزار شد، اظهار داشت: شهدای 17 شهریور داغی گلوله‌های حاکمان جور و ظلم طاغوت را به جان خریدند؛ حرکت این شهدا منشأ پیروزی انقلاب اسلامی، متزلزل شدن اساس پوسیده رژیم پهلوی و بی‌آبرویی جهانخواران و ابرقدرت‌ها بود؛ این حرکت عظیم، بخش ناگسستنی تاریخ انقلاب است و جا دارد هر ساله نام و یاد این شهیدان گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: خون پاک این شهیدان امروز ذخیره معنوی برای امت ایران و سایر ملت‌هاست؛ به واسطه خون پاک شهدای انقلاب و 17 شهریور تیرهای دشمنان به سمت خودشان برمی‌گردد و خدای شهیدان فتنه‌ها و تیرها به درون و پیشانی خودشان برمی‌گرداند.

استاندار تهران یادآور شد: امروز به برکت خون شهیدان 17 شهریور دیکتاتورها و جلادان از قصرها به قفس‌ها، از کاخ‌ها به سیاه‌چاله‌ها و سوراخ‌ها منتقل می‌شوند؛ این شهدا امروز حلقه اتفاق و وحدت شده است و هرگاه خود را گم می‌کنیم و به امانتی که امام شهیدان برای ما به ودیعه نهاده کم توجهی می‌کنیم، طنین ملکوتی امام شهدا و شهدا از زبان رهبر معظم انقلاب جاری و ساری شده و ما را به خود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: ملت‌ها با تأسی به انقلاب اسلامی و ایستادگی شهدای انقلاب اسلامی ایران و سردادن شعار «لاشرقی، لاغربی» جهان را تحت تأثیر اقدامات خود قرار داده‌اند؛ آنهایی که انقلاب‌ها را به انقلاب چپ یا راست منسوب می‌کردند، شاهد هستند که انقلاب‌ها با تمسک به دین مبین اسلام و قرآن کریم توسط ملت‌های مظلوم و ستمدیده جهان صورت می‌گیرد.

تمدن بیان کرد: اگر نسبت به متن وصیت و سفارش شهدا دقت شود، بخشی از آن متوجه مسئولان است؛ آنها از مسئولان می‌خواهند خادم مردم باشند، شجاعانه در قبال حل مسائل و مشکلات مردم جامعه اقدام کنند، از مسائلی که آنها را از ارزش‌ها دور می‌کند، پاک و منزه باشند و در مقابل قدرت‌ها کوتاه نیایند.

به گزارش توانا، در ادامه این مراسم اطلاعیه امام خمینی (ره) پس از واقعه 17 شهریور که موجب دوچندان شدن انگیزه مردم برای حضور در اعتراض‌ها علیه رژیم طاغوت شد، توسط مرتضی تمدن قرائت شد.
برگزاری تواشیح، برپایی نمایشگاه نقاشی با عنوان طرح «شمسه» در حاشیه مراسم با حضور هنرمندان پیرامون قیام 17 شهریور 1357 به همت اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 13 تهران، خاطره‌گویی یادگاران 17 شهریور در جمع خانواده شهدای 17 شهریور، معاونین شهرداری منطقه 12 و 13، شاهدان عینی واقعه 17 شهریور از جمله برنامه‌های «سی‌و سومین سالروز بزرگداشت شهدای هفدهم شهریور» بود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول