اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها با جدیت دنبال شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها امری لازم و ضروری است که باید با جدیت پیگیری شود.

تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها با جدیت دنبال شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: اسلام اهمیت زیادی برای علم و دانش قائل است و قدرت و دانش را به موازات یکدیگر می‌داند.
وی با بیان اینکه نباید در هیچ مرتبه‌ای از علم توقف کرد، گفت: علم گنجینه‌ای تمام ناشدنی است و به هر میزان که دانشمندان جلو می‌روند افق‌های جدیدی به رویشان گشوده می‌شود، از این رو انسان باید همواره در صدد علم‌آموزی باشد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: علم و عالم در اسلام جایگاه والایی دارد و به هر میزان که دانایی و علم انسان افزایش یابد باید بر کمالات او نیز افزوده شود.
وی جهل و نادانی و صفات رذیله و پست انسانی را نتیجه دوری از علم دانست و یادآورشد: ما با داشتن چنین دین، معارف و فرهنگی باید به خود ببالیم و از آن به نحو احسن در انجام رسالت و مسئولیت خود استفاده کنیم.
آیت‌الله صافی گلپایگانی ابراز داشت: این دین مبین و معارف غنی برای آن است که بشر از ظلمات و تاریکی‌ها نجات پیدا کند و باید بدانیم هویت مسلمانان و شیعیان در سایه همین مسائل است.
وی هویت شیعی را نقطه اشتراک دانشگاه‌هان و حوزویان دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما باید به این نقاط اشتراک توجه کنند و بدانند همه دنبال یک هدف هستیم و آن سیر علمی و سیر الی الله است.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر عدم وابستگی به بیگانگان در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه علم، گفت: آنچه سبب وابستگی به دیگران می‌شود فقر علمی است  که باید ریشه کن شود در غیر این صورت دشمنان می‌توانند بر ما تسلط داشته باشند.
وی علم‌آموزی با هدف قطع وابستگی علمی را مقدس دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویی که در کلاس درس حضور می‌یابد در کلاس بندگی و عبادت حضور یافته است.
آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ما از حوزه ودانشگاه انتظار داریم که در این مسیر حرکت کنند، نیت وقتی پاک باشد انسان جلو می‌رود اما اگر خدایی ناکرده نیت پاک نباشد همان علم سبب دوری از خداوند تبارک و تعالی می‌شود.
وی بر ضرورت توجه دانشجویان به مسائل دینی تاکید کرد و گفت: تربیت دینی دانشجویان منوط به وجود اساتیدی متعهد و انقلابی در دانشگاه‌هاست.
این مرجع تقلید ادامه داد: با اینکه اساتید حوزه‌های علمیه بزرگ‌ترین شخصیت‌های علمی و اخلاقی هستند و ما به وجودشان افتخار می کنیم، ولی می‌بینیم که طلاب در حوزه‌های درسی اساتید مختلف بوده و وضعیت اخلاقی روی آنها اثر داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: حجاب در جامعه اسلامی هویت و امتیاز مردان و زنان است و هرکجای دنیا که برویم به این هویت افتخار می‌کنیم.
آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مستشرقین صرف تحقیقات خود در صدد بهتان نسبت به مسلمانان هستند گفت: افتخارات تمدنی اسلامی زیاد است در حالی که مفاسدی در غرب وجود دارد که آنها گرفتار شده‌اند و خودشان هم به این مساله اذعان می‌کنند.
وی با تاکید بر حفظ سنت‌های اسلامی، به بحث تفیک جنیستی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: تفکیک جنسیتی امری لازم و ضروری است که باید با جدیت دنبال شود و امید می‌رود در ادارات و نهادها نیز این مسئله با جدیت دنبال شود.
این استاد حوزه با تاکید بر استقلال علمی و اخلاقی گفت: ما در همه عرصه‌ها سرمایه‌های کافی و لازم را داریم و باید روی آن پافشاری کنیم و این سرمایه‌ها را از دست ندهیم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول