اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شیخ نعیم قاسم:

مقاومت لبنان در دام فتنه 14 مارس نمی افتد

خبرگزاری فارس: معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به همسویی 14 مارس با مواضع اسرائیل، تصریح کرد که حزب الله در دام فتنه‌ای که این گروه پهن کرده است، نخواهد افتاد.

مقاومت لبنان در دام فتنه 14 مارس نمی افتد
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "المنار"، شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: گروه 14 مارس از بحران تضعیف روحیه رنج می برد و "سعد الحریری" رهبر این گروه همچنان در خارج از کشور است و هنوز در حال بررسی چرایی این پایین آمده جایگاه گروهش در دوره ای که خود در راس قدرت قرار داشت، است.
 
وی افزود: دلیل این پایین آمدن جایگاه گروه 14 مارس، اشتباه های پیاپی آن است و دلیل این امر عدم مدیریت و رهبری اقدامات نامتوازن حزب المستقبل است.

شیخ قاسم تصریح کرد که 14 مارس در مدیریت پرونده های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ناکام مانده است و این امر با بررسی اقدامات سعد حریری در دوره‌ای که نخست وزیر لبنان بود، کاملا مشهود است. 

وی با اشاره به ضعیف شدن قدرت 14 مارس در لبنان گفت که یکی دیگر از دلایل این امر خارج شدن تعداد زیادی از شخصیت های برجسته سیاسی از این گروه است. ضمن این که مردم نیز از خط مشی 14 مارس خسته شدند و دیگر آن را تایید نمی کنند زیرا این خط مشی مطابق و همسو با اهداف لبنانی ها و آینده‌ای که آنها به دنبال آن هستند، نیست.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که بحران رهبری و ناکامی های پیاپی این گروه و کاهش محبوبیت آن میان مردم لبنان موجب شد که14 مارس به فحاشی روی بیاورد و سعی کند اتهامات ناروایی به دیگران وارد کند. اما این اقدام به نفع آنها نخواهد بود و تنها به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

وی افزود: ما افتخار می کنیم که طرح ما در لبنان طرحی در راستای حاکمیت لبنان، آزادسازی و حمایت از آن است و ما با هرگونه همسویی با طرح آمریکایی - اسرائیلی مخالفت می کنیم. ما به مثلث مقاومت، ارتش و ملت افتخار می کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان که در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان شرکت کننده در دوره های تابستانی در جنوب بیروت سخنرانی می کرد، افزود: اظهارات رهبران چهارده مارس مشابه مواضع اسرائیل درباره مقاومت و سلاح آن است و اعتراضی که به نفع لبنان باشد، نمی کنند. اما حزب الله لبنان در دام فتنه‌ای که [گروه 14 مارس] پهن کرده است نخواهد افتاد و با این گروه با فحاشی و زبان وارد کردن اتهامات سخن نخواهد گفت. آنها  با وارد کردن چنین اتهاماتی علیه حزب الله به دنبال این هستند که برای خود جایگاهی بیابند و ما این سوال را از آنها می پرسیم. شما برای مدتی طولانی مسئولیت اداره کشور را برعهده داشتید. به راستی در این مدت چه دستاوری برای ملت لبنان به ارمغان آوردید؟

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول