اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی یاسین:

نرم‌افزار ولای امام حسن مجتبی(ع) تولید شد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی یاسین از تدوین و تولید نرم‌افزار ولای امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.

نرم‌افزار ولای امام حسن مجتبی(ع) تولید شد
علیرضا تقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تدوین نرم‌افزار ولای امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: این نرم‌افزار با هدف تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام حسن مجتبی(ع) و آشنایی هر چه بیشتر عموم افراد به ویژه جوانان و نوجوانان جامعه با آن حضرت به زبان فارسی تدوین و تهیه ‌شده است.
وی با اشاره به مطالب مطرح شده در بخش زندگینامه امام حسن مجتبی(ع) گفت: در این بخش سعی شده است تمام نکات مربوط به دوران زندگی آن امام بزرگوار مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی یاسین خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) از نگاه قرآن و سنت از دیگر بخش‌های این نرم‌افزار بوده و آیاتی که در شأن اهل بیت(ع) نازل شده در این بخش بررسی و با تفسیر کوتاهی ذکر می‌شود.
وی ادامه داد: احادیثی درباره‌ امام حسن(ع) و نیز اخباری که در مورد حسنین(ع) و اهل بیت(ع) وارد شده با ذکر سند به صورت دسته‌بندی موضوعی در  این نرم‌افزار ارائه می‌شود.
تقیان به دیگر بخش‌های نرم‌افزار ولای امام حسن(ع) اشاره کرد و افزود: نکته‌هایی که بسیاری از بزرگان در دوران‌های مختلف درباره شخصیت، عظمت و ویژگی‌های پیشوای دوم شیعیان بیان کرده یا نوشته‌اند با ذکر مأخذ به صورت لیست الفبایی در این نرم‌افزار آورده شده است.
وی تصریح کرد: کرامت‌ها و معجزه‌هایی در کتب تاریخ مربوط به آن حضرت نقل شده که تمام آنها با ذکر سند در این‌ نرم‌افزار گرد‌آوری و به صورت نمایش متن و تصویر همراه با صوت ذکر شده است.
معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی یاسین گلزار معرفت را از دیگر بخش‌های نرم‌افزار ولای امام حسن(ع) عنوان کرد و گفت: تمام مطالبی که در قالب خطبه، کلمات قصار و شعر از آن حضرت نقل شده به صورت دسته‌بندی شده در لیست‌های مختلف موضوعی و الفبایی با متن اعراب‌گذاری ‌شده در این نرم‌افزار ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: دعاها و زیارت‌های نقل یا منسوب به امام حسن(ع)، فضیلت زیارت، آداب زیارت، زمان و کیفیت زیارت، زیارت ائمه‌ بقیع و حکایات در بخشی دیگر از نرم‌افزار ارائه شده است.
تقیان عنوان داشت: در بخش نغمه این نرم‌افزار ابتدا ثواب روضه‌خوانی و گریه بر امام توضیح داده شده، سپس نغمه‌های مختلف مطرح می‌شود.
وی ادامه داد: فضیلت گریاندن و گریه بر امام حسن مجتبی(ع)، روضه‌هایی از علما و بزرگان، مداحی‌ها، مولودی و تواشیح از دیگر محورهای مطرح شده در این بخش است.
معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی یاسین یادآور شد: نمایش حوادث و وقایع اسلامی به تناسب روزها و ماه‌های قمری و شمسی، نمایش تاریخ و تقویم روز، امکان تنظیم پخش اذان به افق شهرهای مختلف و یک حدیث از این امام بزرگوار در هر روز از امکانات جانبی این نرم‌افزار است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول