اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایجاد اعتماد عمومی از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: با نگاهی به تهدیدات اجتماعی و فرهنگی جنگ نرم مهم‌ترین وظیفه خبرنگاران ایجاد اعتماد عمومی در بین اقشار مختلف مردم است.

ایجاد اعتماد عمومی از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران است
مصیب چراغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه افزود: سست‌ کردن باورهای دینی مردم، القای حس ناامیدی در جامعه، تبلیغ سازش با استکبار، القای بی‌اعتمادی به مسئولان، ترساندن مردم از تحریم و انزوای کشور و کوچک‌نمایی موفقیت‌های بزرگ نظام از مهم‌ترین اهداف بانیان جنگ نرم است.
وی اظهار داشت: با این وجود به علت ماهیت فریبکارانه و خزنده جنگ نرم، بسیاری از مردم قادر به درک شرایط و ماهیت واقعی تهدیدات نیستند؛ لذا مسلح کردن جامعه به سلاح آگاهی، امید، اعتماد و خودباوری از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران در عرصه جنگ نرم است.
چراغی اضافه کرد: خبر‌نگاران باید به عنوان رکن بسیار مهم و حساس اطلاع‌رسانی در جامعه برای مقابله با جنگ نرم راهکارهای کوتاه‌مدت و بلند‌مدت را ترسیم کنند و برای ایفای نقش فرهنگ‌سازانه خود در مسیر مقابله با جنگ نرم به اهداف درازمدت فرهنگی و باورهای مردم نظر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: خبر‌نگاران در بازسازی سر‌یع اندیشه‌های آسیب ‌دیده برای حفظ فرهنگی جامعه نقش مهمی دارند و وظیفه سنگینی در بازسازی شکاف‌های ایجاد شده بین مردم برای ترمیم انسجام اجتماعی بر عهده دارند.
وی با اشاره به نقش خبر‌نگاران در فرهنگ‌سازی جامعه افزود: با یک جمع‌بندی کلی می‌توان نقش خبر‌نگاران را در عرصه فرهنگ‌سازی مبنی بر بازسازی فرهنگ افکار و عقاید موجود در جامعه و استحکام بخشیدن به آن‌، ایفای نقش در زمینه باورپذیری و تبیین الگوهای فکری جامعه لمس کرد.
چراغی تصریح کرد: خبرنگاران با قدرت اقناعی خود نظام عقیدتی را در جامعه تحکیم می‌کنند، از توانمندی الگوسازی و اندیشه برخوردار‌ند و بشارت‌ دهنده ارزش‌های فر هنگی و ایدئولوژی جامعه هستند.
وی در پایان گفت: خبرنگاران می‌توانند تاثیر بسیار مهمی در درونی کردن آیین‌ها، آداب و رسوم و سنت اجتماعی در راستای انسجام اجتماعی و حفظ وحدت جامعه ایفا کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول