اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری گلستان:

فضای سینماهای گلستان مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان گلستان فضای سینماهای استان را مطلوب ندانست.

فضای سینماهای گلستان مطلوب نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن ربانی به مناسبت 17 شهریورماه روز سینما در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این حوزه در استان گلستان حرکت خوبی را آغاز کرده و در صورتی که بتواند خروجی مناسبی ارائه دهد به طور حتم این حرکت شایسته سرانجام منشا برکات بسیاری خواهد شد.
وی با اشاره به دو نگاه به سینما تصریح کرد: یکی از بعد تولیدات سینمایی و دیگری پرداختن در حوزه نمایشی و حمایت از تولید آثار هنری قابل توجه است.
رئیس حوزه هنری استان گلستان گفت: یکی از مسائلی که در کشور و استان ما مطرح است اینکه متاسفانه با توجه به شرایط کشور و پیام انقلاب، هنوز نتوانسته ایم به نقطه آرمانی برسیم گرچه نشانه‌هایی از کارهای خوب در حوزه سینما شکل گرفته و به طور جدی نیز به آن پرداخته شده است.
ربانی پرداختن به فیلم‌های شاخص و فیلم‌هایی که فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را اشعاعه می‌کنند را عاملی در تجلی رفتارهای تاثیرگذار  اجتماعی عنوان کرد و افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، حوزه هنری باید پایگاه انقلاب باشد که توجه به این مسئله سرلوحه فعالیت‌های حوزه هنری استان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مشکلات جوانان هنرمند این است که فضایی برای کار و فعالیت ندارند از این رو سیاست ما بر این مبنا قرار داده شده که با فراهم کردن بستر مناسب، زمینه پرورش و شکوفایی استعدادهای این نسل جوان را فراهم کنیم تا حاصل کارمان، تربیت هنرمندان حرفه‌ای متعهد باشد.
رئیس حوزه هنری استان گلستان فضای سینماهای استان را مطلوب ندانست و بیان داشت: یکی از مسائلی که در بخش سینما باید به آن توجه شود ایجاد فضایی مناسب است که می‌تواند در رونق اقتصادی سینماها موثر باشد.
ربانی با اشاره به اینکه مشکلات حقوقی برخی سینماها سبب شده تا امکان بازسازی وجود نداشته باشد، افزود: رویکرد این حوزه در عرصه سینما از سال 1385 مطابق بر بازسازی و تخریب سینماها شکل گرفت که بزرگترین بازسازی نیز در سال گذشته مربوط به سینما 22 بهمن آزادشهر بوده است.
رئیس حوزه هنری استان گلستان از افزایش فضای سینمایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از پروژه مجتمع فرهنگی خانه هنر سوره در اردیبهشت سال 1392 فضای فرهنگی استان افزایش مییابد که این مجتمع، در فضایی به مساحت یک هزار و 700 مترمربع احداث میشود.
ربانی تصریح کرد: نگاه ما به وضعیت هنری استان یک وضعیت کلان است که خوشبختانه در زمینه عکاسی، تئاتر و هنرهای تجسمی گام‌های موثر و ارزنده‌ای برداشته شده است.
وی همچنین دلیل استقبال کم مردم از سینما را در دو دلیل عمده خلاصه می‌کند و گفت: یکی از دلایل آن به رقابتی بودن رسانه‌ها بر می‌گردد که فضای اینترنت و ماهواره‌ها باعث شده تا سینماهای ما از رونق خوبی برخوردار نباشند اما دلیل واقعی آن، چیز دیگری است چون تجربه ثابت کرده هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند جای رسانه دیگری را بگیرد اما عامل مهمی که از مشکلات اساسی سینماها به شمار می‌رود، استفاده از کپی رایت است که متاسفانه این فرهنگ، به درستی در جامعه ما شکل نگرفته است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول