اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

آیت‌الله خاتمی در جمع خبرنگاران:

‌نظارت بین‌المللی بر انتخابات ‌ادامه تهمت تقلب در انتخابات 88 است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه "نظارت بین‌المللی بر انتخابات اهانت به نظام و انقلاب اسلامی و ملت ایران است"، به ‌تهمت بزرگ تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم اشاره کرد و گفت که ‌‌این برنامه‌ها در ادامه همان شیطنت است و میخواهند انتخابات را مخدوش کنند.

‌نظارت بین‌المللی بر انتخابات ‌ادامه تهمت تقلب در انتخابات 88 است
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عصر امروز (چهارشنبه) در پایان اختتامیه دهمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اجلاس در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد. در بیش از یک دهه که در مجلس خبرگان رهبری هستم، این مجلس از جهت صفا و صمیمیت بسیار شاخص بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: طبق روال گذشته نطق‌ها قبل از دستور بود‌ اما تند اصلاح آئین‌نامه‌ای در اداره مجلس خبرگان وجود داشت که برای این مجلس بسیار کارگشا بود.

وی ادامه داد: یک مصوبه این بود اگر مسئله مهمی در مجلس مدنظر بود از نطق‌های قبل از دستور کم و به دو یا سه ناطق برسد و به مسئله مهم‌تر بپردازند؛ مصوبه دومی که ذکر شد، این بود که این اختیار به هیئت رئیسه داده شد که برخی از نطق‌های اعضا میان دستور باشد تا فضای بانشاط را به مجلس خبرگان بدهد.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: در بیانیه امروز مجلس خبرگان رهبری محورهای اصلی ولایتمداری مسئولان بود که رهنمودهای مقام معظم رهبری را تنها به عنوان موعظه نبیند بلکه به عنوان یک دستور کاری آن را مدنظر قرار دهند و در عمل اجرا کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان همچنین به مسئله عدالت و رفع تبعیض در بین اقشار مختلف مردم اشاره کرد که دغدغه اعضای مجلس خبرگان به شمار میرود و گفت: عدالت یکی از ممیزه‌های اصلی انقلاب اسلامی به شمار میرود.

وی در ادامه به مسئله وحدت اشاره کرد و یادآور شد: امسال به دلیل اینکه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پیش است، تاکید میشود که کاندیداها و هوادارانشان حالا به این عنصر عزت‌آفرین آسیب نرسانند و انتخابات شکوهمندی را همراه با انتخاب اصلح شاهد باشیم.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به موضوع مسئله معیشت آبرومندانه زندگی مردم که در بیانیه پایانی دهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری تأکید شده است، اشاره کرد ‌و گفت: مردم وفادار هستند و نشان دادند که پای این نظام ایستاده‌اند و شایسته تکریم و تجلیل عملی هستند‌، از این‌رو مسئولان باید تا اندازه‌ای که میتوانند از بار توهم بکاهند و نگذارند فشار بیشتری بر زندگی مردم وارد شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه شعار جهاد اقتصادی باید به مرحله عمل بیاید، افزود: 6 ماه از سال گذشته است ‌و باید در شش ماه آینده شاهد تحقق عملی جهاد اقتصادی در کشور باشیم.

وی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران به مسائل خارجی نیز اشاره کرد و گفت: مسئله بیداری اسلامی بسیار مورد توجه اعضا قرار گرفت و این دغدغه منتقل شد به انقلابیون در لیبی، یمن و بحرین مراقب باشند اجانب انقلاب‌شان را مصادره نکنند؛ اعضای مجلس خبرگان اهتمام خاصی بر مسئله بحرین و مظلومیت مردم بحرین داشتند که این مجلس از شکنجه ظالمانه مردم بحرین به حق‌طلبان بود.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: اعضای مجلس خبرگان از شهادت عزیزانی که در این رابطه جانشان را فدا میکنند، به شدت ناراحت هستند و از حکام بحرین خواستند دست از این جنایات بردارند.

وی تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری همچنین در خصوص مسئله فلسطین بر این نکته تاکید داشت تمام سرزمین‌های اشغالی باید آزاد شود؛ نظر مجلس خبرگان در خصوص مردم سومالی این بود که تا پایان بحران ملت ایران از کمکهای مالی خود دریغ نکنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا بهتر نبود مجلس خبرگان به جای تاکید بر وحدت اصولگرایان بر وحدت کل جامعه تاکید میشد، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری در جایگاه والای تعیین رهبر و مراقبت بر شرایط رهبری قرار دارد و اعضای مجلس خبرگان ‌از این جایگاه وارد وحدت اصولگرایان نشده است و بنده این موضوع را تکذیب میکنم، چرا‌که سخن از وحدت آحاد جامعه بوده است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: برخی از شخصیت‌های مورد قبول مجلس خبرگان و مردم مورد وحدت اصولگرایان هستند‌ اما این که فقط ‌مجلس خبرگان روی این موضوع تاکید کرده باشد را تکذیب میکنم، چرا‌که خبرگان رهبری بر وحدت آحاد ملت در عرصه‌های حفظ انقلاب تاکید میکند.

وی در ادامه در خصوص اینکه تلاش اپوزیسیون نظارت بین‌المللی بر انتخابات آینده مجلس است، یادآور شد: نظارت بین‌المللی اهانت به نظام و انقلاب اسلامی است و این پیام را دارد که به کارکرد و برنامه‌ریزی که قانون اساسی در رابطه با انتخابات دارد، مطمئن نیستند و زیر سؤال بردن قانون و اهانت به یک ملت است که بیش از 30 سال در نظام جمهوری اسلامی انتخابات آینده برگزار کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری دهم تهمت بزرگ تقلب را مطرح کردند، یادآور شد: این برنامه‌ها در ادامه همان شیطنت است و میخواهند انتخابات را مخدوش کنند؛ کمیته صیانت از آرا در راستای برنامه‌های دشمنان انقلاب است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول