اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

فاصله زیادی با اسلامی شدن دانشگاه‌ها داریم

خبرگزاری فارس: رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: با موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها فاصله زیادی داریم و به نظر می‌رسد دانشگاه‌های ما هنوز از مدل‌های اندیشه‌ای مختلف بهره‌مند هستند.

فاصله زیادی با اسلامی شدن دانشگاه‌ها داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین اصغر نقدی در آغاز کار طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تبریز‌ به بررسی سیر تحول دانشگاه­ها در طول تاریخ در جهان پرداخت و گفت: مدل­های مختلفی از دانشگاه­ها بر‌اساس پاردایم­های اندیشه­ای متفاوت در طول سده­های گذشته شکل گرفته که در آن هدف از تاسیس دانشگاه ها به اشکال گوناگونی تعریف شده است.
وی افزود: همچنان که تمدن­ها دارای اضمحلال هستند شکل مدل­های دانشگاه­ها نیز از این امر مستثنی نبوده­اند.
نقدی با اشاره به نحوه شکل­گیری دانشگاه‌ها در ایران گفت: اگر تاسیس دانشگاه تهران را از سال 1313 به عنوان مبنای آغاز  فعالیت دانشگاه­ها در نظر بگیریم نشان می­­دهد دانشگاه تهران 200 سال بعد از به وجود آمدن مبنای اندیشه ای که هدف آن فعالیت دانشگاه­ها برای تربیت نیروی صنعتی بود برای جامعه نوپای ایران مدنظر قرار گرفته و در آن تلاش می­شود الگوهای غربی در کشور تبلیغ شود.
وی با اشاره به اینکه پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش شد دانشگاه­های بر اساس مبنای اندیشه­ای اسلام فعالیت کنند، تشکیل شورای عالی  انقلاب فرهنگی را از جمله این تلاش­ها در سال­های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: با وجود همه این تلاش­ها هنوز با موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها فاصله زیادی داریم و به نظر می­رسد دانشگاه­های ما هنوز از مدل­های اندیشه­ای مختلف ‌بهره­مند هستند و باید با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری و ضرورت تحول بنیادین در این زمینه، حرکت­های موثرتری را شکل دهیم.
نقدی برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه­ها در راستای معرفت­افزایی اعضای هیئت علمی را سرآغازی در این خصوص برشمرد و گفت: برای اجرای طرح ضیافت اندیشه در استان آذربایجان شرقی هفت پایگاه در سطح دانشگاه­های استان تشکیل شده که به طور جداگانه برنامه­های خود را اجرا می­کنند که گسترده­ترین آن در دانشگاه تبریز است.
همین گزارش حاکی همزمان با برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه ها در دانشگاه تبریز  نمایشگاه فرهنگی جنگ نرم با ارایه کتب فرهنگی و مذهبی و نیز  نشریات الکترونیکی و نرم­افزارهای فرهنگی از تولیدات گروه سایبری طلوع نهاد مقام معظم رهبری در موزه شهداء این دانشگاه برپا شد که در آن علاوه بر فروش با تخفیف ویژه، محتوای این نرم­افزار ها هم برای بازدیدکنندگان شرح داده می­شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول