اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع):

مستندسازی عملیات‌های دوران جنگ بر بصیرت می‌افزاید

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: مستندسازی و تبیین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بر بصیرت و کسب آگاهی مردم در مقابله با ترفندهای رنگین دشمن می‌افزاید.

مستندسازی عملیات‌های دوران جنگ بر بصیرت می‌افزاید
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: این مستندسازی‌ها باید مطابق بر واقعیت‌ها و حقایق رخ داده باشد تا با خودباوری جوانانمان این حرکت‌ها سبب شود تا ملت راه خود را هرگز گم نکرده و مسیر حق و باطل را به خوبی تشخیص دهد.
وی تلاش دشمن را در ایجاد گسست بین نسل پیروز دفاع مقدس و حاضر را یادآور شد و تصریح کرد:‌ دشمن در تلاش است تا با بی‌اهمیت جلوه دادن ارزش‌های دوران دفاع مقدس نسل آینده ما را نسلی بی‌مبالات به این همه افتخارات و کسب فضیلت‌ها نشان دهد تا بتواند در یک ضربه محکم و کاری بر پیکره نظام اسلامی ریشه و اساس اندیشه‌ها و افکار سازنده را نابود کند.
بابازاده به آرایش نظامی دشمن در مقطع کنونی اشاره کرد و افزود: در این آرایش نظامی اصل از بین بردن تفکرها و مسموم کردن اندیشه‌های پاک و خودباورانه است اما جوانان ما با تکیه بر ایمان و اعتقاد خود باید به این مرام و افکار غلط و پوچ پاسخی دندان‌شکن داده و سعی کنند بیش از روز گذشته علم، ایمان و عمل خود را مجهز به عنصر بصیرت کنند.
این مقام مسئول بیان کرد: دوران دفاع مقدس فرصتی مناسب است تا هنرمندان ما بتوانند هنر عظیم رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به زیباترین شکل به تصویر بکشند تا مردم بیشتر در حال و هوای جنگ و دوران دفاع مقدس قرار گرفته و غوطه‌ور شوند.
وی خاطر نشان کرد: امسال سپاه پاسداران استان اردبیل را موظف به مستندسازی و به نمایش گذاشتن عملیات والفجر چهار کرده تا مردم ما بهتر و بیشتر با این عملیات غرورآفرین رزمندگان در دوران جنگ آشنا شوند.
به گزارش فارس، فرمانده سپاه استان اضافه کرد: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس این عملیات با ایجاد ماکت، تأسیسات و استحکامات دفاعی به شکل نمادین در اردبیل مستندسازی می‌شود تا بازدیدکنندگان بتوانند بیشتر در جریان عملیات‌های متعدد دوران دفاع مقدس قرار گیرند.
بابازاده ادامه داد: در این نمایشگاه تلاش می‌شود که موقعیت جغرافیایی عملیات والفجر چهار، آرایش نیروهای خودی و دشمن، چگونگی عملیات و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در قالب ایجاد سنگرها، ماکت نمایش ادوات نظامی، برپایی نمایشگاه عکس به صورت دقیق و مستند نمادسازی شده و به نمایش گذاشته شود.
این مسئول گفت:‌ با توجه به این‌که بسیجیان و رزمندگان این استان در عملیات والفجر چهار حضوری پررنگی داشته و اکثر شهدای ما نظیر سردار شاپور برزگر در این عملیات به فیض شهادت نایل آمده سپاه استان مستندسازی این عملیات را به عالی‌ترین شکل عهده‌دار شده است.
وی محل برگزاری نمایشگاه را ساحل دریاچه شورابیل اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به شباهت‌های منطقه عملیات والفجر چهار به شورابیل این اقدام طراحی و برنامه‌ریزی شده و قرار است بخشی از دلاوری‌های رزمندگان اسلام در جریان عملیات خیبر در معرض دید عموم قرار گیرد.
بابازاده تصریح کرد: سال گذشته نیز سپاه استان به شکل زیبا و آبرومندانه عملیات بیت‌المقدس را در اردبیل مستندسازی کرد تا مردم از این فضاسازی استقبال کرده و بیشتر با این عملیات غرورآفرین آشنا شوند.
وی در پایان سخنان خود بزرگ‌ترین غرور ملت ایران را کسب افتخارات و پیروزی‌های دوران دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: در هیچ جای دنیا چنین تجلیل و تکریمی از جنگ و مبارزات علیه دشمن انجام نمی‌شود و خیلی زودتر از تصور ما این سال‌های غرورآفرین به باده فراموشی سپرده می‌شود در حالی که در انقلاب اسلامی ما غرور و عظمت همیشگی و دائمی است.
عملیات والفجر چهار در سه مرحله و به مدت 33 روز در مهر ماه سال 62 اجرا شد و رزمندگان دلیر ما توانستند تلفات سنگینی را به دشمن تحمیل و بیش از 200 نفر از رزمندگان اسلام را از اسارت بیرون آورده و مقادیری مهمات و تجهیزات نظامی دشمن را نابود کرده و یا به غنیمت درآورند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول