اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رسانه ملی از تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب غافل است؛

اسماعیلی: صدا و سیما هشدار رهبری درباره چالش امنیتی انتخابات ‌را تبیین کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: صدا و سیما باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص چالش امنیتی انتخابات پیش رو را تبیین کند تا به فتنه سال 88 دچار نشویم.

اسماعیلی: صدا و سیما هشدار رهبری درباره چالش امنیتی انتخابات ‌را تبیین کند
ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در تبیین نکردن فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری از عمق بالایی برخوردار است و لازم است تا رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما با استفاده از کارشناسان و همچنین برنامه‌های تحلیلی این مسائل را در کشور تبیین و تشریح کنند.

وی افزود: متاسفانه صدا و سیما تنها به پخش سخنان ایشان بسنده میکند و از تبیین فرمایشات ایشان و تحلیل‌ سخنان رهبری غافل است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری خط مشی نظام را مشخص میکند، گفت: سخنان رهبری راهگشایی برای نخبگان و سیاسیون کشور است که با استفاده از این سخنان میتوانند به حیات سیاسی خود ادامه دهند.

اسماعیلی ارائه تحلیل‌های واقعی و گفتمان سازی از سخنان رهبری برای مردم را یکی از مهمترین وظایف صدا و سیما دانست و تاکید کرد: متاسفانه تاکنون صدا و سیما اقدامی برای تبیین و گفتمان‌سازی نکرده ‌و خواسته ما این است که رسانه ملی در این مقطع حساس که کشور نیازمند تحلیل‌های مسائل روز و انتخابات است، فرمایشات رهبری را برای مردم تبیین کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه انتخابات مجلس نهم در پیش‌روست و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در روز عید فطر نسبت به ایجاد چالش امنیتی در کشور هشدار داده‌اند، لازم است که رسانه ملی نسبت به روشن سازی ابعاد فتنه 88 و سازمان‌هایی که در برنامه‌ریزی این فتنه نقش داشتند، اقدام کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی نقش صدا و سیما در هدایتگری توده مردم را با اهمیت برشمرد و گفت: صدا و سیما میتواند شاخص‌های یک فرد اصلح را که میتواند امانت‌دار خوبی باشد، برای مردم ارائه دهد و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص چالش امنیتی انتخابات پیش رو را تبیین کند تا به فتنه سال 88 دچار نشویم.

وی تاکید کرد: افرادی که در فتنه 88 نقش داشتند، در کمین هستند تا چالش امنیتی درست کنند و همچنین ضد انقلاب‌ها خواب‌هایی را برای انتخابات مجلس نهم دیده‌اند لذا صدا و سیما و مسئولین آن باید در گفتمان سازی فرمایشات رهبری در این باره را سرلوحه کار خود قرار داده و آنها را برای مردم تبیین کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی همچنین گفت: معظم‌له در گذشته بحث شبیخوان فرهنگی، تهاجم فرهنگی و سپس جنگ نرم را مطرح کرده‌اند اما صدا و سیما نتوانست در این زمینه نیز آنطور که در شان رهبری است، سخنان ایشان را تبیین کند.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان میدهد که ایشان همواره جلوتر از همه ما حرکت کرده‌اند اما ما همیشه عقب‌تر از ایشان بودیم و اکنون نیز مصلحت نظام و حتی خود صدا و سیما ایجاب میکند تا این رسانه ملی مانند گذشته عمل نکرده و با رویکردی جدید به تبیین بیانات رهبری بپردازد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول