اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

همکاری ترکمنستان و آذربایجان در ایجاد خط ارتباطی "فیبر نوری" از بستر دریای خزر

خبرگزاری فارس: ترکمنستان و آذربایجان علاقه‏مندی خود را برای مشارکت در پروژه ساخت خط ارتباطی "فیبر نوری" از بستر دریای خزر موسوم به "ترانس- آسیا- اورپا" (ТАЕ) اعلام کردند.

همکاری ترکمنستان و آذربایجان در ایجاد خط ارتباطی "فیبر نوری" از بستر دریای خزر
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏آباد، "تویلی کمک‏اف" سفیر ترکمنستان در باکو در دیدار با "علی عباس‏اف" وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات جمهوری آذربایجان، با وی درباره گسترش همکاری‌های 2 جانبه در زمینه ارتباطات بویژه ایجاد خط  ارتباطی "فیبر نوری" از بستر دریای خزر بحث و تبادل نظر کرد.
پایگاه اطلاع رسانی "ترکمنستان رو" با تایید این خبر نوشت: سفیر ترکمنستان در باکو در این دیدار با تاکید بر اجرای طرح خط بین‏المللی فیبر نوری از بستر دریای خزر،  بر فواید و منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه‏ای و بین‏المللی آن تاکید کرد.
 
این گزارش حاکیست که مقامات 2 کشور در حال تهیه پیشنویس طرح موافقتنامه همکاری‏ در زمینه ارتباطات و مخابرات بین جمهوری ترکمنستان و آذربایجان هستند.
 
همچنین 2 طرف بر ضرورت حضور شرکت‏های مخابراتی هر 2 کشور در نمایشگاه "Turkmentel"  در عشق‏آباد و نمایشگاه «Bakutel» در باکو که هر سال در ترکمنستان و آذربایجان برگزار می‏شود، تاکید کردند.
 
 گفتنی است که ایجاد بزرگراه اطلاعاتی "شرق به غرب" که با عبور از بستر دریای خزر و عبور از ترکمنستان به کابل منتهی می‌شود، مورد حمایت مجمع عمومی سازمان قرار گرفته است.
 بزرگراه اطلاعاتی "شرق و غرب"  بیش از 20 کشور جهان را به یکدیگر متصل می‌کند و اجرای آن در واقع  "شکاف اطلاعات" بین غرب اروپا و حاشیه اقیانوس آرام را از بین خواهد برد.
انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول