اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

آغاز به کار دوباره کشتی مسافربری انزلی - باکو

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز به‌کار مجدد کشتی تفریحی مسافربری میرزا کوچک خان جنگلی در مسیر انزلی ـ باکو خبر داد.

آغاز به کار دوباره کشتی مسافربری انزلی - باکو
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، احمد فروغی بعدازظهر امروز در همایش سوانح دریایی کشور که به میزبانی بندر امیرآباد برگزار ‌شد از اهداف همایش تا نتایج خوبی که این همایش‌ها در پی دارد و خطای انسانی و عوامل سازه‌ای را دو عامل اصلی سوانح دریایی اعلام کرد.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان متولی ایمنی دریایی کشور برای حصول اطمینان از همه الزامات و کاهش سوانح دریایی برنامه دارد، بیان داشت: بر اساس این برنامه ستاد کل در تهران مستقر است و کمیته سوانح دریایی را تشکیل داده که سالی دو بار به میزبانی یکی از بنادر کشور همایش برگزار می‌کند.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور تصریح کرد: در این همایش‌ها، سوانحی که می‌تواند درس عبرتی باشد مطرح، بررسی و درباره آن نظر داده می‌شود و در پایان هم نتیجه‌گیری می‌کنیم تا از تکرار سوانح مشابه جلوگیری شود.
فروغی با بیان اینکه تعداد سوانح در شناورهای نفتی بیشتر است، اضافه کرد: با توجه به تجربیات کسب شده اعلام کردیم که ظرفیت ناخالص این نوع شناورها حداقل150 جی‌‌تی باشد.
وی ادامه داد: در همایش دیگری به این نتیجه رسیدیم برخی شناورهای از جنس فایبر گلاس فاقد استاندارد هستند، اما ثبت می‌شوند، بنابراین برای جلوگیری از سوانحی که به این دلیل اتفاق می‌افتند، اعلام کردیم فایبرگلاس‌ها در هر ابعادی که باشند باید در ایران ثبت و توسط نهادهای مربوطه ممیزی و تایید شوند.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نیروی انسانی نقش مهمی در جلوگیری از سوانح دارد، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی و موضوع‌های سازه‌ای عوامل اصلی بروز سوانح دریایی هستند.
این مسئول در بخش دیگری از این گفت‌وگو با توجه به اهمیت مساله ایمنی ناوگان حمل و نقل دریایی، درباره زمان شروع به‌کار مجدد کشتی تفریحی مسافربری میرزا کوچک خان جنگلی در مسیر انزلی ـ باکو گفت: این کشتی نواقص جزیی دارد که بیشتر آن بحث ایمنی است و پس از رفع نقص، بار دیگر به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.
 نخستین همایش سوانح دریایی در بندر امیرآباد از روز گذشته آغاز شد و دقایقی پیش با بازدید شرکت‌کنندگان از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد همچنین بازدید از باغ ملی و منطقه تفریحی توریستی عباس آباد بهشهر به پایان رسید.
در این همایش 50 تن از دست اندرکاران حوزه بنادر و دریانوردی کشور حضور داشتند.
انتهای پیام/ن20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول