اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور دریایی سازمان دریانوردی:

90 درصد تردد کالاهای برون مرزی ایران از دریا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم‌اکنون بیش از 90 درصد تردد کالاهای برون مرزی ایران اعم از صادراتی و وارداتی از طریق حمل و نقل دریایی است.

90 درصد تردد کالاهای برون مرزی ایران از دریا است
احمد فروغی بعد‌ازظهر امروز در حاشیه همایش سوانح دریایی کشور که به میزبانی بندر امیرآباد برگزار شد، در پاسخ به اینکه برنامه‌های ایران درباره پیشگیری و مبارزه با دزدان دریایی چیست به خبرنگار فارس در بهشهر گفت: با استفاده از تجربیات و بررسی‌های حاصل شده، نقاطی که احتمال بروز این نوع سانحه دریایی در آن بیشتر است در تیررس امنیتی قرار دارد و به‌طور کلی جمهوری اسلامی ایران اشراف کاملی بر تردد ناوگان‌ها حمل و نقل دارد.
وی از در دست بررسی بودن استفاده از شرکت‌های مسلح خصوصی برای مبارزه با دزدان دریایی خبر داد.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: حضور ناوگان نظامی برای اسکورت کشتی‌ها، آمادگی پرسنل و کشتی‌های متردد، کشیدن فنس و سیم خاردار دور کشتی و تامین امنیت در محل و مسیر تردد مشکوک به حمله دزدان دریایی همچنین تسلیح شناورهای صیادی از جمله اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای جلوگیری و مقابله با دزدان دریایی است.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برخی از کشورهای دنیا نظیر روسیه از شرکت‌های مسلح خصوصی برای مبارزه با دزدان دریایی استفاده می‌کنند و این موضوع در ایران هم در حال بررسی برای اجرایی شدن است.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت حمل و نقل دریایی خاطرنشان کرد: این میزان به‌طور کلی و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در جهان رو به افول است.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: اما جمهوری اسلامی ایران نه‌‌تنها تحت تاثیر این موضوع قرار نگرفته بلکه میزان حمل و نقل بار آن از طریق دریا افزایش یافته است.
فروغی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از90 درصد تردد کالاهای برون مرزی ایران اعم از صادراتی و وارداتی از طریق حمل و نقل دریایی است.
انتهای پیام/ص20
 
 
  
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول