اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

حجت‌الاسلام ثمری در گفت‌وگو با فارس:

نقد اظهارات فرهنگی رئیس جمهور در کرسی‌های آزاد اندیشی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد قرارگاه راهبردی عمار با تاکید بر برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری سال‌ها است بر روی آن تأکید دارند، برای نقد اظهارات فرهنگی رئیس جمهور ضروری است تا افراد از مسیر اسلام ناب محمدی (ص) خارج نشوند.

نقد اظهارات فرهنگی رئیس جمهور در کرسی‌های آزاد اندیشی ضروری است
حجت‌الاسلام علی ثمری، رئیس ستاد قرارگاه راهبردی عمار و دبیر سابق هیئت عالی گزینش کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر عدم اعتقاد به جنگ فرهنگی اظهار داشت: مقام معظم رهبری مسئله شبیخون فرهنگی، غارت فرهنگی و امروز بحث ناتوی فرهنگی را مطرح کرده‌اند و مردم و دولت را نسبت به این موضوع هشدار می‌دهند و بر حذر می‌دارند لذا تنها جبهه‌ای که نظر معظم‌له را تأمین نکرده، جبهه فرهنگی است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب از فعالیت‌ها و کارهای فرهنگی کشور، ادامه داد: ایشان نسبت به مسائل فرهنگی سال گذشته و امسال در دیدار با اعضای هیئت دولت نگرانی خود را اظهار کردند.

حجت‌الاسلام ثمری به دیدگاه رهبری درباره بیداری اسلامی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری، اتفاقات منطقه را خیزش اسلامی، نه انسانی، می‌دانند و این تفکر ایشان برگرفته از فرهنگ ناب محمدی (ص) و اشراف معظم‌له بر مبانی فکری جهان اسلام است، بنابراین اگر غیر از تفکر رهبر معظم انقلاب هرکس در هر جایگاهی برداشت دیگری کند، دچار اشتباه شده است.

وی با تأکید بر اینکه تعیین‌کننده حدود و ثغور مسائل فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولی فقیه است، عنوان کرد: ما نیز موظف هستیم جهت‌ها و تبیین‌های ایشان را در باب مسائل فرهنگی دنبال کنیم.

وی افزود: کسانی که در صدد هستند فرهنگ اسلام ناب را در جهان اشاعه دهند موظفند در چارچوبی که حضرت آقا مشخص کرده‌اند، صحبت کنند و اگر اظهارات آنها از این چارچوب خارج شود، آنها گرفتار توهم خواهند شد.

دبیر سابق هیئت عالی گزینش کل کشور با بیان اینکه امام (ره) فرمودند"ما پیروان اسلام ناب محمدی هستیم" و قطعاً شاخص اسلام ناب نیز ولایت است، تصریح کرد: تکیه‌گاه همه انسان‌ها «ولی» است و نماز، روزه، زکات و سایر عبادات با ولی تعبیر می‌شود.

وی متذکر شد: خردمندان و افراد اهل دانش و فرهنگ در جامعه باید مباحث فرهنگی دولت را نقد کنند، هرچند شاید فضای نقد دولت تا حدودی تنگ و تاریک باشد و افراد مسئول به محض انتقاد بایکوت شوند، اما فضای کلی جامعه اینگونه نیست و ما جامعه آزادی داریم که مردم فهیم می‌توانند آزادانه مسائل را نقد کنند.

* کرسی‌های آزاد اندیشی جای نقد اینگونه اظهارات است

حجت‌الاسلام ثمری افزود: برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری سال‌ها است بر روی  آن تأکید دارند، برای نقد ظهارات فرهنگی رئیس جمهور ضروری است تا افراد به واسطه عمل‌زدگی و توهمات از مسیر اسلام ناب محمدی (ص) خارج نشوند.

وی با تأکید بر اینکه با وجود شاخص‌ها به راحتی می‌توانیم تشخیص دهیم گرایشات و طرز فکر چه افرادی در مسیر اسلام ناب تبیین شده از سوی امام (ره) و رهبری قرار دارد، عنوان کرد: حتی درصد انحراف افرادی که دچار انحراف فکری شده باشند با شاخص‌های ولایت‌فقیه مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام ثمری یادآور شد: الحمد‌الله در حال حاضر مقام معظم رهبری نظام را دست دارند و فرمودند «تا زنده هستم اجازه نمی‌دهم حتی ذره‌ای در مسیر انقلاب انحراف» ایجاد شود.

* باید از نظریه‌پردازی‌های جریان انحرافی شبهه‌زدایی شود

وی با یادآوری این نکته از مقام معظم رهبری که فرمودند «مسائل را اصلی و فرعی کنید»، ادامه داد: بنده با استدلال می‌گویم جریان انحرافی حقیقتاً هیچ عقبه‌ای ندارد، لذا اصل و فرع مسائل را باید مورد توجه قرار داد و البته این به معنای غافل شدن از مسائل فرعی نیست و باید مراقب نظریه‌پردازی و حرف‌های این جریان بود و وقتی احساس می‌شود نظریه‌پردازی آنها ایجاد شبهه می‌کند، باید شبهه‌زدایی شود.

* جریان انحرافی یک مسئله فرعی است

وی خاطرنشان کرد: پرداخت بیش از حد به جریان انحرافی بزرگ کردن آنهاست لذا بهترین رویکرد همان فرمایش آقا مبنی بر اصلی و فرعی کردن مسائل است؛ جریان انحرافی گروهی است که تا چند وقت دیگر بساط آنها جمع می‌شود و به جریانات سیاسی بی‌عقبه و فراموش شده ملحق می‌شوند.

رئیس ستاد قرارگاه عمار با بیان اینکه در حال حاضر باید مراقب بود که در مسیر نورانی ولایت و چارچوب اسلام ناب محمدی حرکت کنیم، گفت: برخی جریانات می‌خواهند با اظهار نظر‌های خود و انتشار ویژه‌نامه‌هایی، مردم را عصبانی کنند.

وی تأکید کرد: بزرگترین تنبیهی که مقام معظم رهبری برای این جریان در نظر گرفت این بود که فرمودند مسائل را اصلی - فرعی کنید و این یعنی ایشان اصلاً آنها را به حساب نیاوردند، لذا هرچه روی این بیانات رهبری مانور داده شود، آنها ذلیل‌تر می‌شوند.

مشاور سابق رئیس‌جمهور در خاتمه یادآور شد: رهبر گرانقدر انقلاب همه مسائل را می‌بینند، لذا فرمایشات معظم‌له در روز دیدار با هیئت دولت پیام‌های بسیاری داشت که کاملا آرامش‌دهنده بود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول