اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

از لحاظ بازدهی؛

برترین صندوق‌های سرمایه گذاری مشخص شدند

خبرگزاری فارس: برترین صندوق های سرمایه گذاری مشترک از لحاظ بازدهی طی ماه های اخیر مشخص شدند.

برترین صندوق‌های سرمایه گذاری مشخص شدند
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، صندوق های سرمایه گذاری مشترک در حالی از اواخر اسفند 86 در بازار سرمایه کشور ظهور کرده‌اند که تا کنون 61 صندوق در ابعاد بزرگ و کوچک فعال هستند.
بررسی بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری در ماه های اخیر نشان می‌دهد صندوق سرمایه گذاری مشترک رفاه با مدیریت کارگزاری بانک رفاه کارگران توانسته در بازه های زمانی یک و سه ماهه مقام اول میزان بازدهی و در 6 ماهه مقام دوم را از آن خود کند.
این درحالی است که در یک ماه اخیر با 14.4درصد بازدهی نسبت به رتبه دوم که مربوط به صندوق های سرمایه گذاری ایساتیس و سینا با 8.6 درصد بازدهی بوده، اختلاف فاحشی دارد.
در این میان بازدهی شاخص کل بورس در یک ماه اخیر 7.2 درصد و شاخص صندوق ها 4 درصد بوده است. همچنین طی سه ماه اخیر نیز صندوق رفاه بازدهی 14.1 درصد را داشته که نسبت به رتبه دوم که متعلق به صندوق سرمایه گذاری سینا با 9.2 درصد است نیز اختلاف 4.9 درصدی دارد.
براساس این گزارش، شاخص کل بازار طی سه ماهه اخیر 5.6 درصد ‌و شاخص صندوق ها ( میانگین بازده صندوق ها ) 3.9 درصد بوده که اختلاف بیش از 10درصدی آن با متوسط بازدهی صندوق های سرمایه گذاری نیز نشانگر مدیریت مناسب صندوق رفاه است.
در ضمن این صندوق بعد از صندوق سرمایه گذاری بانک صادرات مقام دوم بازدهی را طی 6 ماه اخیر با 27.5 درصد داشته است .
بررسی و تحلیل بازارهای داخلی و جهانی ، رصد کردن قیمت ها ، انتخاب صنایع و شرکت های پیشرو و پرظرفیت و تصمیم گیری به دور از هر گونه هیجان کوتاه مدت بازار نقش مهمی در بازدهی صندوق سرمایه گذاری مشترک داشته و می تواند موجب روند رو به رشد بازدهی صندوق ها شود.
صندوق های سرمایه گذاری ابزاری مناسب و قابل استفاده برای سرمایه گذاران جزء به ویژه افراد ناآشنا با فرآیند بازار سهام بوده و می تواند ریسک سرمایه گذاری را با ایجاد سبد سهام و مدیریت سبد، نسبت به سرمایه گذاری انفرادی کاهش داده و امکان جذب سرمایه های خرد و کلان به هر میزان و در هر زمان را فراهم کند.
انتهای پیام//
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول