اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت؛

برگزاری دومین المپیاد استانی امداد و نجات در سنندج

خبرگزاری فارس: دومین المپیاد استانی امداد و نجات عصر امروز با حضور 200 نفر از خواهران و برادران عضو جمعیت هلال احمر استان کردستان در سنندج برگزار شد.

برگزاری دومین المپیاد استانی امداد و نجات در سنندج
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان در حاشیه این مسابقه و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به نحوه تغییر زندگی امروز و گسترش جاده‌ها و احداث ساختمان‌های بلند رخ دادن اتفاقات و حوادث متعددی در این زمینه‌ها لزوم مواجه و مقابله با این گونه سوانح امری ضرروری است.
اصغر غربی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مهم هلال احمر مواجهه با مشکلات و حوادث طبیعی و غیرطبیعی است لذا هر ساله برای آشنایی امدادگران با شرایط سخت و سازگاری با محیط و همکاری در سوانح اقدام به برگزاری مسابقاتی در رشته‌های تخصصی سیل، جاده، آوار و فضای معلق می‌کند.
وی هدف از برگزاری این گونه مسابقات را انسجام بیشتر گروه‌ها دانست و افزود: این مسابقات برای ایجاد روحیه بهتر و همچنین آمادگی بیشتر در مواقع حوادث و سوانح برگزار می‌شود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان، خاطرنشان کرد: در این مسابقات اعضا تقریبا در شرایطی مشابه، در شرایط بحرانی و حوادث قرار می‌گیرند.
غربی با اشاره به استعداد و توانمندی امدادگران کردستانی، گفت: کسب عنوان دوم کشوری امداد جاده‌ای، چهارم آواربرداری و فضای معلق و رتبه اول سگ‌های جستجو در سنوات گذشته، نشان از توانمندی امدادگران این استان دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 200 نفر از خواهران و برادران شهرهای مختلف استان در رشته‌های سیلاب، امداد جاده‌ای، آواربرداری، امداد اضطراری، امداد کوهستانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
این مقام مسئول اظهار داشت: از هر شهرستان استان دو تیم در این مسابقات شرکت کرده‌اند که در پایان شش تیم از آقایان و چهار تیم از خانم‌ها به عنوان تیم‌های برتر، به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.
غربی برگزاری این دوره از مسابقات را نسبت به سال گذشته بسیار مناسب‌تر و پیشرفته‌تر عنوان کرد و افزود: در سال گذتشه مسابقه در رشته‌های فضا معلق و تونل به دلیل کمبود امکانات برگزار نشد ولی امسال به همت مسئولان مربوطه شرکت‌کنندگان در این قسمت هم به رقابت می‌پردازند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول