اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بیوشیمی ایران:

نوشتن نسخه بدون تشخیص دقیق آزمایشگاهی خطاست

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بیوشیمی ایران گفت: نوشتن نسخه برای درمان بیماری‌ها بدون بکارگیری روش‌های تشخیص آزمایشگاهی خطا است.

نوشتن نسخه بدون تشخیص دقیق آزمایشگاهی خطاست
محمد تقی خانی در حاشیه چهارمین کنگره بین‌المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی و دوازدهمین کنگره سراسری بیوشیمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم که در بیمارستان‌های دولتی آموزشی نمونه بیمار به همراه فرد برای تشخیص آزمایشگاهی در بیمارستان و مراکز خصوصی داده می‌شود.
رئیس انجمن بیوشیمی ایران خواستار نگاه علمی و توجه جدی‌تری به علم بیوشیمی در حوزه آزمایشگاهی به ویژه در درمان شد و گفت: تا زمانی که ضرورت بکارگیری متخصصان علم بیوشیمی در آزمایشگاه‌های بیمارستان‌های اموزشی احساس نشود نمی‌توان به تشخیص‌های آزمایشی دقیق با روند کنونی امیدوار بود.
تقی خانی تاکید کرد: هیچ علمی زیستی بدون بهره‌گیری از علم بیوشیمی معنا و مفهومی ندارد و این علم پایه و اساس علوم پایه، زیستی و پزشکی است.
رئیس انجمن بیوشیمی ایران با اشاره به دستاوردهای علم بیوشیمی در عرصه درمان بیماری‌ها گفت: ایران در تولید علم و چاپ مقالات آی اس آی در حوزه بیوشیمی باتوجه به تعداد دانشجویان و تجهیزات دارای جایگاه خوبی درمنطقه و دنیاست.
تقی خانی افزود: بر این اساس و با به کارگیری این مقالات و کاربردی کردن آنها در عرصه درمان می‌توان مسیر جدیدی را توسعه این علم در حوزه کاربردی و درمانی گشود.
رئیس انجمن بیوشیمی ایران در بیان مهم‌ترین چالش فراروی توسعه علم بیوشیمی در کشور اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در توسعه علم بیوشیمی وجود داد تجهیزات این علم و نیز تامین مواد بیولوژیکی مورد نیاز است که چنانچه این موانع برداشته شود می‌توان از علم بیوشیمی بالینی به صورت گسترده در درمان بیمارها استفاده کرد.
وی برگزاری سمینارهای علمی و در سطح بین‌المللی را عاملی برای تبادل اطلاعات دانست و گفت: بی شک برگزاری این گونه سمنارها با توجه به استقبال متخصصان حوزه بیوشیمی در دنیا بستر را برای تبادل اطلاعات و کسب تازه‌های این علم برای محققان و دانشجویان فراهم می‌کند.
رئیس انجمن بیوشیمی ایران با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی بیوشیمی ایران در مشهد گفت: کنگره بیوشیمی هر دو سال یک بار در کشور برگزار می‌شود که در حال حاضر و با توجه به اینکه شاهد برگزاری چهارمین دوره بیوشیمی در ایران هستیم استقبال سایر کشورها از این گنگره مطلوب بوده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول