اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش آمریکا برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی سازش

خبرگزاری فارس: برخی منابع آگاه گزارش دادند که یک تیم بلندپایه آمریکایی با سفرهای محرمانه به منطقه سعی دارد حمایت کشورهای منطقه از طرح واشنگتن برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را جلب کند.

تلاش آمریکا برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی سازش
به گزارش فارس، هفته‌نامه فلسطینی"المنار" به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که تیم آمریکایی در سفر به کشورهای عربی سعی دارد حمایت این کشورها را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی با مشارکت"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ، رؤسای کشورهای اروپایی، رئیس جمهور آمریکا و سران کشورهای عربی جلب کند.
 
بر اساس این گزارش در طرحی که آمریکا به منظور ازسرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی تهیه کرده است، بر یک جدول زمانی غیر الزام‌آور برای مذاکره تاکید شده است به گونه‌ای که رضایت دو طرف فلسطینی و اسرائیلی جلب شود.
 
بنابر این گزارش پیشنهاد آمریکا در حال حاضر بر روی میز عباس و نتانیاهو است و نتیجه مراجعه فلسطینیان به سازمان ملل برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هر چه که باشد، این پیشنهاد آمریکا همچنان پابرجاست.
 
به نوشته المنار فلسطینیان تمایل دارند که در هر پیشنهادی امکان مراجعه آنها به سازمان ملل از بین نرود و این در حالی است که اسرائیل مخالف مراجعه به سازمان ملل است.
 
به گفته یک مقام مسئول بلندپایه آمریکایی، در صورت موافقت با مشارکت در این کنفرانس بین‌المللی و دستیابی فلسطینیان به تضمین‌های لازم، فلسطینیان درخواست خود را با پیشنهادات ملایم‌تری به سازمان ملل ارائه خواهند کرد.
 
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول