اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

نظر مجلس و وزارت علوم اسلامی ‌کردن دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رد اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های کشور، گفت: آنچه در مجلس و وزارت علوم طرح شده است، اسلامی ‌کردن دانشگاه‌ها بوده و اجرای طرح تفکیک جنسیتی مطرح نبوده است.

نظر مجلس و وزارت علوم اسلامی ‌کردن دانشگاه‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی عبا‌سپور ظهر امروز در سی و سومین اجلاس سراسری جامعه اسلامی دانشگاهیان کشور در مشهد با اشاره به مباحثی که در کارگروه اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها مطرح بوده است، اظهار داشت: در کارگروه اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها هیچ بحثی در رابطه با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها مطرح نشده است.
وی بر موضع وزارت علوم نسبت به هماهنگی با مصوبات کارگروه اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود‌: وزیر علوم به صورت کتبی اعلام کرد طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها نداریم و موضوع، اجرای مصوبات کارگروه اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها است.
نماینده مردم تهران برداشت‌های برخی رسانه‌ها در زمینه اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: ما موافق این هستیم که احکام اسلامی در دانشگاه‌ها حاکم شود، اما طرحی به نام تفکیک جنسیتی نبوده است.
وی از تلاش وزیر علوم بر اجرای مصوبات کارگروه اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها تقدیر و عنوان کرد: با بحث‌هایی که در رسانه‌ها به وجود آمد آقای رئیس‌جمهور طرح تفکیک جنسیتی را لغو کردند در حالی که به هیچ عنوان چنین طرحی در نظر نبوده است.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به خواسته یونسکو از کشورها بر ایجاد فضای عدالت تحصیلی برای زنان و مردان در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: این شعار نظام جمهوری اسلامی است و در ایران جرم است که والدین از تحصیل فرزندانشان ممانعت کنند.
وی اظهار داشت: افتخاری برای جمهوری اسلامی است که درصد بالایی از راه یافتگان به دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند اما حضور در فعالیت‌های اجتماعی باید ضابطه‌مند با احکام اسلامی باشد.
عباسپور برخورد توهین‌آمیز با دانشجویان در طرح اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها را نادرست خواند و افزود: دانشجویان فرقی با دیگر اقشار جامعه ندارند.

* حل مشکل بازنشستگی اساتید با ابلاغ آیین‌نامه بازنشستگی اساتید
نماینده تهران در مجلس با اشاره به حل مشکلات بازنشستگی اساتید در تصویب و ابلاغ آیین‌نامه بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها، اظهار داشت: دیده شده بود برخی اساتید به صورت سلیقه‌ای بازنشست شده بودند و این برای سیستم آموزش ما یک نقص بود.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اساتید بازنشست شده جزو استادان فعال بودند و حیف است بعد از کسب تجربه آن فرد بازنشست شود و این برای جامعه علمی ما یک مشکل بزرگ است.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: در آیین‌نامه بازنشستگی اساتید، استادیاران تا 65 سال، دانشیاران تا 67 سال و استاد تمام‌ها تا 70 سال و اگر دارای شرایط ویژه‌ای بودند به صورت نامحدود می‌توانند در دانشگاه‌ها فعالیت کنند.
  
* استفاده ‌نکردن از ظرفیت دانشگاه‌ها
نماینده تهران با اشاره به درخواست تحصیل حدود یک‌میلیون نفر در دوره فوق لیسانس و نیز 130 هزار نفر در دوره دکترا در کشور، گفت: با توجه به درخواست بالایی که در کشور وجود دارد تعداد زیادی از افراد به کشورهای همجوار می‌روند که این کشورها معضلاتی مانند فساد اخلاقی، علمی و نیز پایین بودن سطح علمی دانشگاه‌هایشان را دارا هستند.
وی به  استفاده‌ نکردن به صورت کامل از ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به نقشه جامع علمی کشور دانشگاه‌های ما نقش مؤثری را در پیشرفت علمی کشور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: یک استاد دانشگاه در ایران در مقطع دکترا چهار تا پنج دانشجو  دارد در حالی که در کشورهای دیگر این تعداد به 10 تا 15 نفر می‌رسد.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصویب نقشه جامع علمی کشور را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: نمی‌خواهیم بگوییم نقشه جامع علمی کشور کامل و جامع است اما به نکات خوبی اشاره کرده است و اگر دستگاه‌ها به آن عمل کنند به ارتقا و پیشرفت علمی کشور سرعت می‌بخشند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول