اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

مسئول آلبوم‌خانه کاخ گلستان در گفت‌وگو با فارس:

نمایشگاه عکس شکار دوران ناصری برپا شد

خبرگزاری فارس: مسئول آلبوم‌خانه کاخ گلستان گفت: نمایشگاه عکس شکار دوران ناصری به مدت دو روز در مجموعه کاخ گلستان برپا شده است.

نمایشگاه عکس شکار دوران ناصری برپا شد
هلنا اسدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس (توانا) اظهار داشت: کاخ گلستان بعد از موزه بریتانیا از دومین عکاسخانه سلطنتی دنیا بهره‌مند است و عکس‌های زیادی از شکار پادشاهان در این مجموعه وجود دارد.

وی افزود: نمایشگاه عکس شکار دوران ناصری از امروز به مدت دو روز در مجموعه کاخ گلستان با نمایش 40 عکس برپا است و امکان تمدید این مهلت نیز وجود دارد.

اسدیان با اشاره به نمایش عکس‌هایی از شکار، شکارچیان و وسایل شکار دوران ناصری در این نمایشگاه گفت:‌در بین پادشاهان قاجار ناصرالدین‌شاه علاقه‌ ویژه‌ای به شکار داشت. او چنان شیفته شکار بود که با وجود خسیس بودن هر سال مبلغ زیادی را به تفنگدارانش پرداخت میکرد و چندین ماه از سال را با وجود مشکلات و خطرات آن زمان در سفر و شکار میگذراند و بسیاری از کارگزاران حکومتی که علاقه‌ای به این کار نداشتند را با خود همراه میکرد که گاه به مرگ برخی از آنها که به لحاظ سنی پیر بودند منجر میشد.

مسئول آلبوم‌خانه کاخ گلستان عنوان کرد: عکس‌های کاخ گلستان اسناد جالبی را از ریشه دیرینه شکار و شکارگری در ایران ارائه میکند و با همکاری انجمن یوزپلنگ آسیایی و مجموعه کاخ گلستان در حال انجام مطالعات جامعی در خصوص عکس‌های شکار پادشاهان هستیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول