اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره ملی علم تا عمل صورت گرفت؛

بازدید رئیس جمهور از طرح سوخت جایگزین استان قم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور صبح امروز از یکی از طرح‌های راه یافته استان قم به جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل بازدید کرد.

بازدید رئیس جمهور از طرح سوخت جایگزین استان قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل استان قم، محمود احمدی نژاد صبح امروز قبل از حضور در مراسم رسمی جشنواره در شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران، از طرح تولید سوخت جایگزین استان قم بازدید کرد.
سمیه شایسته پور صاحب این طرح گفت: این طرح که با عنوان «تولید سوخت جایگزین بنزین، گازوییل و سوخت جامد و باروتی از پلاستیک‌های بازیافتی» به جشنواره راه یافته است و  قادر است بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ایران را در تامین سوخت ارزان قیمت حل کند.
وی  با تاکید بر اینکه پلاستیک از 250 تا 750 سال در طبیعت باقی می‌ماند و آلودگی‌های زیست محیطی و بیماری‌هایی همچون سرطان و نازایی را به همراه می‌آورد، افزود: طرح ارائه شده قادر است پلاستیک را به چرخه اصلی خود در طبیعت برگرداند و از آن سوخت تولید کند.
شایسته پور تاکید کرد:  بنزین حاصل از این فرایند، خاصیت به‌سوزی بیشتری نسبت به بنزین فعلی دارد و همچنین با استفاده از این طرح، گازوییلی با سطح انرژی بالاتر تولید می‌شود و در صورت اجرای طرح در کشور، تولید سوخت جامد و باروتی برای نخستین بار انجام خواهد شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول