اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد:

130 میلیارد ریال اعتبار برای حرفه آموزی مددجویان تحت پوشش اختصاص یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد گفت: امسال پیش‌بینی شده است تا 160 هزار نفر در بحث حرفه آموزی و آموزش فنی و حرفه‌ای از خدمات آموزشی این نهاد بهره‌مند شوند که 130 میلیارد ریال اعتبار بدین منظور اختصاص یافته است.

130 میلیارد ریال اعتبار برای حرفه آموزی مددجویان تحت پوشش اختصاص یافته است
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، محمد پورجعفری مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اشتغال اظهار داشت: دومین بند این ابلاغیه به آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقاء توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی مربوط است. 


پورجعفری با تأکید بر اشتغال پایدار برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، تصریح کرد: شناسایی مددجویان مستعد، ایجاد مهارت لازم و مشاوره شغلی برای آنان، آشنایی فرزندان خانواده‌های تحت پوشش با مشاغل مولد، مفید و مناسب جامعه و ساماندهی اشتغال فارغ‌التحصیلان در سطح کشور از اقدامات این نهاد است.

مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد با بیان اینکه امسال پیش بینی شده است تا160 هزار نفر در بحث حرفه آموزی و آموزش فنی و حرفه‌ای از خدمات آموزشی این نهاد بهره‌مند شوند، گفت: امسال130 میلیارد ریال اعتبار بدین منظور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 829 نفر در بحث کارورزی مورد حمایت قرارگرفته‌اند، اضافه کرد: بیش از 17 هزار و 800 نفر در حرفه آموزی دانش‌آموزان، بیش از 155 هزار نفر در آموزش و بیش از 10 هزار و 659 نفر در بحث کاریابی، مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

پورجعفری به حرفه آموزی دانش‌آموزان مقطع دبیرستانی تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: این افراد بعد از پایان مقطع دبیرستان باید حرفه ای را آموزش ببینند تا در صورتیکه وارد بازار کار نشود با داشتن مهارت در یک حرفه، به مرحله خودکفایی برسند.

مدیر کل حرفه آموزی و کاریابی کیمته امداد با اشاره به آیین نامه مصوب هیئت دولت ماده 80 قانون برنامه پنجم در خصوص معافیت حق بیمه سهم کارفرما، تصریح کرد: معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه با استفاده از نیروی کار جدید و افزایش اشتغال در سطح بنگاههای اقتصادی به منظور تشویق و ترغیب بنگاه‌های اقتصادی در جذب نیروی کار و ایجاد اشتغال در فرصتهای جدید شغلی است که کاریابی برای فرزندان کارجو تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور از دیگر اقدامات این نهاد است.

پورجعفری ادامه داد: کارفرمایان در پرداخت حق بیمه، سال اول90 درصد،سال دوم80 درصد، سال سوم 70درصد، سال چهارم 60 درصد و سال پنجم 50 درصد تخفیف می گیرند.

وی با بیان اینکه امسال کمیته امداد در بحث کاریابی بیش از30 هزارنفر را حمایت خواهد کرد، افزود: کاریابی بین خانواده های مددجو مورد تأکید سرپرستی این نهاد قرار دارد که باید این امر تحقق یابد.

مدیر کل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد خاطر نشان کرد: تا کنون مددجویان مستعد در کل کشور استعدادیابی شده و حدود 750 هزار نفراز مددجویان مستعد شناسایی شده‌اند.
 
پور جعفری استعدادسنجی و ارائه مشاوره شغلی برای350 هزار نفر، آموزشهای فنی و حرفه ای برای100 هزار نفر، حرفه آموزی برای60 هزار نفراز دانش آموزان و کارورزی برای10 هزار نفر و کاریابی برای30 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال جاری خبر داد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول