اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

با تصویب دولت؛

شرایط معافیت کالاهای وارداتی ملوانان و خدمه‌کشتی‌ها از سود بازرگانی تعیین شد

خبرگزاری فارس: دولت با هدف رونق اقتصاد مناطق محروم استان‌های ساحلی، شرایط معافیت کالاهای وارداتی ملوانان و خدمه‌کشتی‌ها از سود بازرگانی را تعیین کرد.

شرایط معافیت کالاهای وارداتی ملوانان و خدمه‌کشتی‌ها از سود بازرگانی تعیین شد
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که هر یک از ملوانان، خدمه‌ کشتی‌‌های زیر پانصدتن (لنج تجاری) و کارکنان آن مجازند در هر سال چهار نوبت و هر نوبت تا سقف پانزده میلیون (000/000/15) ریال کالا با معافیت از سود بازرگانی به کشور وارد کنند.

براساس این مصوبه، فهرست کالاهای قابل ورود و میزان آن حسب شرائط هر یک از استان‌های ساحلی توسط کارگروهی با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با عضویت وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی، کشور و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین و در بهمن ماه هر سال اعلام می‌شود.

استفاده افراد یادشـده از تسهیـلات موضوع این تصویـب‌نامه منوط به سفر به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با عناوین ملوان، خدمه و کارکنان کشتی با لنج تجاری است.

همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به ثبت نوع و میزان کالا و صدور پته الکترونیکی به نام هر ملوان اقدام کند.

ضمنا تصویب‌نامه مورخ 20 بهمن 1386 (که بر اساس آن ملوانان و خدمه کشتی مجاز شده بودند هر سال شش بار نسبت به ورود کالا با معافیت از سود بازرگانی اقدام نمایند) لغو شد.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور بریا اجرا ابلاغ شده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول