اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

"ائمه جمعه و سازمان تبلیغات" طلّاب آموزش ‌ندیده را به مدارس نفرستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ویژگی‌های خاص نوجوانان و جوانان تأکید کرد: ائمه جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی طلّابی را که آموزش ندیده‌اند و شیوه‌ها و ظرافت‌های برخورد با جوانان را نمی‌دانند، به مدارس نفرستند.

"ائمه جمعه و سازمان تبلیغات" طلّاب آموزش ‌ندیده را به مدارس نفرستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در نخستین همایش کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و حوزه‌های علمیه که در سالن ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حال برگزاری است، با بیان اینکه باید ارتباط نظام تعلیم و تربیت کشور با رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی به طور دقیق تعریف شود، اظهار داشت: در این جریان باید گوشزد شود که برخی از برنامه‌های رسانه‌ها تلاش‌های مربیان و معلمان را خنثی می‌کنند همچنین ساختن فرهنگ عمومی جامعه فقط وظیفه آموزش و پرورش و ستاد همکاری‌ها نیست بلکه رسانه‌ها، هنرمندان و وزارت ارشاد نیز در این عرصه سهم دارند.

وی با پیشنهاد به آموزش و پرورش برای برقراری ارتباط تنگاتنگ با تمام دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ عمومی و یاری گرفتن از این دستگاه‌ها ادامه داد: در عرصه فرهنگ و تربیت، روش‌های به کار گرفته شده مانند خود ارزش‌ها اهمیت دارند چرا که اگر روش به کار گرفته شده غلط باشد، خود ارزش نیز از بین می‌رود و باید توجه داشت که یکی از اشکالات نظام تعلیم و تربیت این است که روش‌های به کار گرفته شده چندان مناسب نیست.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت ارتباط ائمه جمعه با جوانان گفت: این رهنمود رهبری باعث شد تا به سراغ آموزش و پرورش بیاییم و ما نیز می‌خواهیم که با ائمه جمعه در خدمت آموزش و پرورش باشیم و همه باید به این وزارتخانه کمک کنیم چرا که تمام مسئولان آینده از آموزش و پرورش بیرون می‌آیند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: اگر تمام وقت ائمه جمعه در اختیار آموزش و پرورش باشد، به هدر نرفته است و در جریان رابطه روحانیت با آموزش و پرورش نیز بنای کار باید از قبل از کلاس اول ابتدایی گذاشته شود.

* از جوانان انتظارات غیرمنطقی نداشته باشیم و به آنها شخصیت دهیم

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت ارتباط منطقی روحانیون با جوانان در محیط‌های آموزشی اظهار داشت: لازم است تا از جوانان انتظارات غیرمنطقی نداشته باشیم و متناسب با جوانی آنها با آنان برخورد کنیم و به آنها شخصیت دهیم.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به ویژگی‌های جوانان از جمله صفای قلب، امید به آینده، حق‌پذیری و آمادگی آنان برای پذیرش دین در صورت تفسیر صحیح آن تأکید کرد: ائمه جمعه و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، طلّابی را که آموزش ندیده‌اند و شیوه‌ها و ظرافت‌های برخورد با جوانان را نمی‌دانند، به مدارس نفرستند و حتی برای آنها کلاس مربیگری برگزار کنند همچنین در جریان اعزام مبلغان به مدارس باید به چهره و ظاهر آنها نیز توجه شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: در حوزه‌های علمیه باید برای آموزش و پرورش فصل جداگانه‌ای باز شود و مربیان متخصص تربیت شوند تا بتوانند به خوبی با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به ضرورت تأمین اعتبارات فعالیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: در راهپیمایی روز قدس به رئیس جمهور گفتم که دستگاه‌های فرهنگی از عدم ابلاغ بودجه‌های فرهنگی گلایه دارند و وی نیز اعلام کرد که اعتبارات فرهنگی به زودی ابلاغ می‌شود و همه نیز باید پیگیری کنیم تا برای رفع مشکلات، این بودجه‌ها سریعتر ابلاغ شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول