اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس:

قانون تجارت بعد از تعطیلات مجلس بررسی میشود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون قضایی مجلس شواری اسلامی گفت: لایحه جدید مربوط به قانون تجارت بعد از تعطیلات مجلس در کمیسیون قضایی بررسی میشود.

قانون تجارت بعد از تعطیلات مجلس بررسی میشود
فرهاد تجری نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس با اشاره به این مطلب که در حال حاضر تعطیلات مجلس تمام نشده است گفت: مقرر شده قانون تجارت پس از تعطیلات مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کمیسیون قضایی مجلس قصد دارد تا قانون تجارت که پیش از این مورد استفاده قرار میگرفت را در قالب لایحه‌ای مورد بازبینی و بررسی قرار دهد تا این قانون به روز و کارآمد باشد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون قضایی تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا قانون جدید فضای نشاط و رونق را در کسب و کار و تجارت مهیا کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لایحه جدید به‌گونه‌ای تنظیم شده تا عده‌ای سودجو که به مفسدان اقتصادی معروف شده‌اند فرصت نیابند تا اقدامات سوء خود را عملی کنند یا خیر گفت: قطعاً هر قانونی که تصویب میشود قصد اولش این است تا هر فعالیتی در فضایی آرام و دارای امنیت انجام شود.

تجری گفت: درباره فضای کسب و کار هم لازمه رونق بخشیده شدن، ایجاد یک فضای آرام و امن است که سعی خواهد شد تا به طور قطع با قانون جدید تجارت دست سود‌جویان و مفسدان قطع شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که امسال که سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده است آیا میتوان امید داشت که این قانون جدید مربوط به تجارت به دست‌یابی به اهداف سال جهاد اقتصادی نیز کمک کند یا خیر گفت: برکات تدوین و تصویب قانون جدید در همه عرضه‌ها به نظر خواهد رسید.

وی ادامه داد: یکی از اهداف تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و حتی دستگاه قانون‌گذاری باید حرکت به سمتی باشد که منویات رهبر انقلاب در محقق شدن اهداف سال جهاد اقتصادی محقق شود.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما هم در کمیسیون قضایی در حین بررسی و تدوین این قانون به این نکته توجه خواهیم داشت که اهداف سال جهاد اقتصادی محقق شود.

وی همچنین به موضوع صدور چکهای رنگی اشاره کرد و گفت: براساس طرحی که در این لایحه ارائه شده در صورت تصویب در صحن علنی مجلس یکی از مواد قانون جدید تجارت اعطای دسته چکهای رنگی براساس گردش مالی افراد و خوش حسابی آنها از سوی بانکها خواهد بود.

تجری خاطر نشان کرد: به طور قطع با اجرایی شدن صدور دسته چکهای رنگی میتوان بسیاری از جرائمی که مربوط به صدور چکهای بلا محل است را کاهش داد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول