اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بیوشیمی ایران انتقاد کرد:

بیمارستان‌های دولتی بی‌بهره از روش‌های آزمایشگاهی تخصصی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بیوشیمی ایران گفت: بیمارستان‌های دولتی آموزشی از روش‌های تخصصی آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری‌ها بی‌بهره‌اند.

بیمارستان‌های دولتی بی‌بهره از روش‌های آزمایشگاهی تخصصی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد تقی‌خانی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح چهارمین گنگره بین‌المللی بیوشیمی و دوازدهمین گنگره بین‌المللی بیوشیمی و مولکولی ایران که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای امروز و با توجه به ارائه علم‌های نوین در عرصه تشخیص و درمان بیماری‌ها، اکنون تشخیص بدون بهره‌گیری از روش‌های آزمایشگاهی نوین خطاست.
رئیس انجمن بیوشیمی ایران و استاد بیوشیمی بالینی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به جایگاه ویژه علوم بیوشیمی در میان علوم پایه گفت: علم بیوشیمی پایه تمام علوم پایه است و در این ارتباط نمی‌توان علمی را شناسایی کرد که در آن مباحث بیوشیمی جایگاه نداشته باشد.
استاد بیوشیمی بالینی دانشگاه تربیت مدرس خواستار توجه ویژه به علم بیوشیمی در تشخیص و درمان شد و افزود: در این راستا دانشجویانی که در این رشته به تحصیل مشغول هستند می‌توانند نیاز آزمایشگاه‌ها را برای تشخیص
بیماری‌ها با روش‌های نوین سلولی پاسخگویی کنند.
رئیس انجمن بیوشیمی ایران در ارتباط با جایگاه علوم بالینی در کشور گفت: در حال حاضر در کشور علم بیوشیمی جایگاه خود را در میان سایر رشته‌های علوم پزشکی مستحکم کرده است به گونه‌ای اکنون بخش قاب توجهی از مقلات دانشجویان این رشته در سطح آی‌اس‌آی به چاپ می‌رسد.
تقیخانی با اشاره به دستاوردهای مفیدی که کنگره‌های بیوشیمی در ایران داشته است، افزود: استقبال استادان حوزه بیوشیمی سبب شد که این گنگره در چهار دوره اخیر به صورت بین‌المللی برگزار شود.
استاد بیوشیمی بالینی دانشگاه تربیت مدرس در ارتباط با استقبال از این گنگره در سطح بین المللی اظهار داشت: با وجود این که تنها چهار دوره از دوره‌های گنگره بیوشیمی در سطح بین‌المللی برگزار شده اما در این چند دوره و
به‌ویژه این دوره شاهد استقبال از خارج کشور برای ارائه مقاله به کنگره‌های بیوشیمی بوده‌ایم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول