اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرهنگسرای کودک و آینده انجام میشود؛

اجرای 4 طرح فرهنگی "مسجد ما" در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای کودک و آینده سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از اجرای چهار طرح فرهنگی برنامه‌ریزی شده در طرح مسجد ما برای تابستان خبر داد.

اجرای 4 طرح فرهنگی "مسجد ما" در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد محمد اسکندری‌نژاد ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: چهار برنامه جشن تکلیف شهروندی، کبوترانه، از هیچ همه چیز و حی علی‌الصلوه از برنامه‌هایی است که این فرهنگسرا پس از پایان ماه مبارک رمضان برای تابستان اجرا میشود.
وی با اشاره به هدف برگزاری جشن تکلیف شهروندی تصریح کرد: این جشن ،​با مراسمی  که پس از به سن تکلیف رسیدن کودکان گرفته میشود متفاوت است و با توجه به رویکرد فرهنگسرای کودک و آینده و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در کودکان جشنی با این عنوان در دو روز ویژه دختران و پسران در مساجد محوری هر محله برگزار میشود.
وی ادامه داد: در این جشن هر مسجد موظف است یکصد نفر از دختران و پسران 8 تا 12 سال را جذب کرده و با اجرای برنامه‌هایی جذاب در قالب مسابقه،بازی و نمایش و آموزش‌های شهروندی را به آنها بیاموزد و در حقیقت آنها را مکلف به یادگیری و اجرای فرهنگ شهروندی کند.
اسکندرینژاد در باره طرح کبوترانه گفت: در این طرح نیز هر یک از مساجد محوری 20 نفر از کودکان 8 تا 12 سال را شناسایی کرده و پس از برنامه‌ریزی و ایجاد آمادگی این کودکان را به همراه روحانیون متخصص دفتر تبلیغات اسلامی به حرم مطهر رضوی و مجموعه‌ای که ویژه کودکان ایجاد شده می‌برند و در آن کودکان را با مسائل مذهبی آشنا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه  طرح از هیچ همه چیز یکی از طرح‌هایی است که نقش خانواده در آن خیلی مهم است اظهار داشت :در این طرح کارگاه‌های خلاقانه‌ای برای کودکان تشکیل می‌شود که حس خلاقیت آنها را تقویت می‌کند.
وی در خصوص نکات مثبت این طرح افزود: سه نکته مهمی که می‌توان در این طرح به آنها اشاره کرد جلوگیری از اسراف،​مشارکت خانواده و افزایش ارتباط آنها با کودکان و افزایش توجه کودکان به اطراف خود است.
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده گفت: اجرای طرح مسجد ما از سوی فرهنگسرای کودک و ​آینده می‌تواند به ارتباط بیشتر کودکان با مساجد کمک کند.
اسکندری‌نژاد با بیان این مطلب اظهارداشت: کودکان بعد از پنج سالگی وارد جامعه شده و از همان ابتدا باید نوع ارتباط با مسائل جامعه و هنجارها و ناهنجاری‌های موجود در آن را بشناسند تا بتوانند به راحتی با جامعه خود ارتباط برقرار کنند و این امر در رفتار آنها و برخوردشان با مسائل اجتماعی در آینده نیز بسیار موثر خواهد بود.
وی در پایان گفت: تفاوت طرح مسجد ما در سومین سال اجرای آن در نحوه تامین هزینه‌های این طرح است و بر خلاف سال‌های گذشته مبلغی به طور مستقیم در اختیار مساجد قرار نخواهد گرفت.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول