اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر گچساران:

شهرداری گچساران مدیریت ضعیفی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر گچساران گفت: شهرداری گچساران مدیریت ضعیفی داشته و باید تحولی اساسی در این مدیریت صورت گیرد.

شهرداری گچساران مدیریت ضعیفی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حمید بخشایی صبح امروز در بیان علت‌ استعفای خود از سمت رئیس شورای اسلامی گچساران در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: استراتژی‌های یک مدیریت موفق و خلاق برپایه پیشرفت، توسعه شهری و مسئولیت استوار بوده در حالی که استراتژی‌های موجود در گچساران بر منطق بقا پایدار است.
وی افزود: مشکل جامعه شهری گچساران اصلاح افکار نبوده و بلکه بحران شخصیتی افراد جامعه است.
بخشایی تصریح کرد: تحول در ساز و کارهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زمانی امکان‌پذیر است که ساختارهای منتهی به شخصت افراد در جامعه تغییر پیدا کند.
وی تأکید کرد: خانواده محله و محیطی که اشخاص در آن رشد پیدا می‌کنند نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها داشته و در واقع عقبه ترتیبی در کنش و واکنش و فعل و انفعالات اجتماعی فرد نقش اول را دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر گچساران مهم‌ترین لایه تحول در جامعه را تحول فرهنگی دانست و ابراز داشت: پیشرفت بدون وجود یک سیستم اجتماعی قانونمند امکان‌پذیر نبوده و تغییر و تحول بر اساس تفاسیر فردی و سلیقه‌ای افراد خاص بزرگترین ضربه را به شهر وارد می‌کند.
بخشایی عنوان داشت: طراحی پیشرفت شهر و حرکت از وضع موجود به سمت حرکتی مطلوب و ایده‌آل مربوط به یک شخص یا نماینده مردم و یا یک مسئول خاص نیست.
وی معتقد است حفظ و پاسداری از مصالح عمومی مردم و تصمیم‌گیری برای ایجاد امکانات نباید برعهده یک شخص خاص باشد.
بخشایی استفاده از اندیشه و تفکر نخبگان را در پیشرفت و توسعه جامعه ضروری دانست و رفتارهای حذفی، خصمانه و تخریب دیگر اقشار و جناح‌ها را سبب وارد شدن خسارت‌های بزرگی به شهر عنوان کرد.
این مقام مسئول افزود: گچساران تاکنون از این خسارات در امان نبوده و فضای بیرونی و وضعیت شهر گویای این واقعیت است.
بخشایی بیان داشت: پیشرفت یک شهر و جامعه در صورت حضور نخبگان تحول یافته و نخبگان مرکز ثقل پیشرفت و توسعه یک شهر هستند.
وی از نمایندگان و مسئولان شهری گچساران خواست برای استفاده از استعدادهای نخبگان و نظرخواهی از آنان جلسات مستمری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر گچساران با اشاره به اینکه عدالت نقش مؤثری در پیشرفت جوامع دارد، یادآور شد: فرهنگ صحیح، درک واقعیت‌ها و بکارگیری راهکارهای مناسب و منطقی در برخورد با مشکلات از دیگر عوامل مهم برای برقراری عدالت است.
بخشایی افزود: با متعادل ‌کردن جامعه در حوزه‌های مدیریت و دیگر حوزه‌ها، نظم و ترتیب بر جامعه حاکم می‌شود.
وی قانون‌گریزی را نشانه بی‌عدالتی افراد دانست و ابراز داشت: تحول در برخی مدیریت‌ها سبب ایجاد عدالت شده و باید در این زمینه تلاش کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر گچساران ادامه‌ داد: برای تحول در مدیریت‌های ضعیف و ناکارآمد باید افراد مستقل، نخبه و باتدبیر را وارد عرصه مدیریت کرد.
بخشایی جایگزین ‌کردن مدیران به‌جای مدیران، و مهارت‌دانان و متخصصان به‌جای ارادتمندان را از اقدامات مهم و لازم در برخی‌مدیریت‌ها در گچساران عنوان کرد.
وی گفت: بازی‌های جناحی و بدون هدف و بدون پشتوانه فکری مردم را خسته کرده و این کارها در راستای خدمت به مردم نبوده و منافع افراد خاصی را دنبال می‌کند.
بخشایی با انتقاد از برخی مسئولانی که در گذشته مقام‌های داشته‌اند و اکنون پاسخگوی اشتباهات مدیریتی خود نیستند، عنوان داشت: مسئولان و تصمیم‌گیران باید حس بازنگری و خود انتقادی داشته و سعی در اصلاح خود داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مثل تکنولوژی قابل واردکردن نیست بلکه باید آن‌را ساخت و تا خود ساخته‌نشده باشیم نمی‌توانیم شهرمان را بسازیم.
رئیس شورای اسلامی شهر گچساران با انتقاد از عملکرد شهرداری گچساران در مدیریت و اجرای پروژه‌های شهری گفت: شهردار گچساران هشت ساله عضو شورای شهر و مسئولیت چهار ساله در مقام شهرداری این شهرستان، دارای ضعف مدیریتی است.
بخشایی افزود: وضعیت شهر گچساران، بی‌نظمی در ساختار شهرداری، بی‌نظمی در اجرای پروژه‌های شهری، وضعیت ترافیکی، آسفالت خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها، تعطیلی پمپ گاز سی‌ ان جی شهرداری، وضعیت مبلمان و تزئینات شهری و ناهماهنگی در حوزه مدیریتی از جمله موارد ناشی از مدیریت ضعیف شهردار گچساران است.
وی در رابطه با زیرگذر گچساران خاطرنشان کرد: برای اجرای زیرگذر شهری گچساران محاسبات دقیق و کلی صورت نگرفته و اکنون با مشکلاتی مواجه شده است.
به گزارش فارس، اعضای شورای اسلامی گچساران تاکنون با استعفای رئیس این شورا موافقت نکرده‌اند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول