اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

حافظی:

فعالیت 125 هزار خیرمدرسه‌ساز

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از فعالیت 125 هزار خیرمدرسه‌ساز خبرداد.

فعالیت 125 هزار خیرمدرسه‌ساز
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، همایش و جشن تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری 90 و نخبگان کشوری با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش، خیرین مدرسه ساز کشور و دانشگاهیان با حضور خانواده‌های آنها برگزار شد.
 
محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اعتبار دولت در سال جاری برای ساخت مدارس گفت: دولت در سال جاری 500 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور اختصاص داده و خیرین مدرسه ساز برای این کار هزار و هفتاد و چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌اند.
 
وی افزود: موجب افتخار است که در کشور ما چنین حرکت بزرگ و عظیمی آغاز شده و بین دولت و مردم عزمی به وجود آمده که این عزم، همان مبارزه با جهل و بی عدالتی است.
 
حافظی با اشاره به آمار 125 هزار نفری خیرین مدرسه‌ساز، گفت: جامعه خیرین مدرسه‌ساز سعی دارد آمار 125 هزار نفری خیرین مدرسه‌ساز را به 13 میلیون نفر افزایش دهد.
 
در همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری کاظم قلم چی با بیان این که امسال بیشترین تعداد رتبه‌های یک رقمی ما از منطقه سه بود، گفت: تأکید ما بر گسترش عدالت آموزشی است و همیشه به این موضوع توجه داشته و داریم.
 
وی در ادامه با اشاره به این که در کنکور سراسری سه منطقه دارد، گفت: منطقه یک شامل تهران و کلان شهرها( اصفهان، شیراز، مشهد،تبریز)، منطقه دو شامل مراکز اکثر استان‌ها و شهرهای بزرگ و منطقه سه شامل شهرهای کوچک و نقاط محروم میشود.
 
قلم‌چی گفت: امسال در بین رتبه‌های تک رقمی نسبت پسرها به دختران در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافت و از سویی تهرانی‌ها جایگاه خود را دوباره پیدا کرده و به نسبت سال‌های گذشته رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.
 
وی افزود: آرزوی من این است که بچه‌های با استعداد در مناطق محروم مورد حمایت قرار گیرند تا به قله‌های رفیع دانش دست یابند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول