اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان خبر داد:

بدهی 2 هزار میلیارد ریالی نیروگاه‌های برق هرمزگان به شرکت گاز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: نیروگاه‌های برق هرمزگان در حال حاضر 2 هزار میلیارد ریال به شرکت گاز هرمزگان بدهکار هستند.

بدهی 2 هزار میلیارد ریالی نیروگاه‌های برق هرمزگان به شرکت گاز
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، صادق نصیر‌پور سه‌شنبه شب در حاشیه نشست خبری اظهار کرد: با بدهی هنگفت نیروگاه‌های برق هرمزگان به شرکت گاز باید مسئولان استانی چاره‌ای برای این امر مهم بیندیشند.
وی با اعلام اینکه تنها 30 درصد واریزی از این شرکت به خزانه برای عملیاتی کردن طرح‌ها به استان برگشت داده می‌شود، افزود: با در نظر گرفتن این امر و عدم پرداخت به موقع هزینه‌ها شرکت گاز هرمزگان برای خدمات‌رسانی به استان با مشکل روبه‌رو میشود.
نصیرپور در ادامه بیان کرد: شرکت گاز هرمزگان با شرکت برق منطقه‌ای مکاتباتی داشته که این شرکت حاضر به تقسیط بدهی نیروگاه‌ها نیز شده است.
وی همچنین به طرح جامع گاز رسانی به شهر بندرعباس اشاره و گفت: فاز نخست این طرح در منطقه گلشهر بندرعباس در حال عملیاتی شدن است.
این مقام مسئول عنوان کرد: اقدامات مناقصه این طرح انجام شده و در حال بررسی پشنهادها هستیم که امید است طی دو ماه آینده این طرح اجرایی شود.
نصیرپور همچنین از ایجاد پروژه خط انتقال گاز به رودان و بستک خبر داد و افزود: در هرمزگان هیچ شهری بدون بازاریابی و مطالعات در زمینه گاز‌رسانی‌ وجود ندارد.
وی با بیان اینکه گاز محور توسعه کشور به ویژه در توسعه صنعتی نقش حساسی را ایفا می‌کند، بیان داشت: صنعت گاز نقش مثبتی در ایجاد اشتغال، تولید و رفاه مردم نیز داراست.
مدیر‌عامل شرکت گاز هرمزگان از تداوم اجرای عملیات گازرسانی به شهرک‌های صنعتی استان نیز خبر داد و اظهار کرد: تاکنون عملیات گاز‌رسانی به دو شهرک صنعتی یک و دو شهرستان بندرعباس عملیاتی شده است.
نصیرپور از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به دو شهرک خلیج فارس و شماره سه صنایع دریایی خبر داد و بیان کرد: همچنین عملیات گازرسانی در قشم به دو شهرک صنعتی طولا و سوزا نیز از اسفند سال گذشته آغاز شده است.
وی افزود: هر چند قرارداد اجرای این طرح ظرف مدت دو سال بسته شده اما توانستیم این مدت را به یک سال تقلیل دهیم و حتی جلوی خرید لوله از خارج از کشور توسط سرمایه‌دار را بگیریم و لوله را از طریق کارخانه داخلی پشتیبانی کنیم.
نصیرپور خاطرنشان کرد: در امر گازرسانی به شهرک‌های صنعتی، ‌شرکت گاز استان با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و الویت‌بندی‌های شرکت شهرک‌های صنعتی حرکت می‌کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول